נאונטולוגיה

התועלת של קפאין בטיפול בפגים (מתוך כנס ה-American Academy of Pediatric National Conference and Exhibition)

טיפול בקפאין שניתן למניעת אפניאה של פגות זמן קצר לאחר הלידה הביא להפחתת הליקוי בתפקוד המוטורי הגס, ובתינוקות שנולדו קטנים לגיל ההיריון, הביא לשיפור בהיבטים רבים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס ה-American Academy of Pediatric National Conference and Exhibition.

מהמחקר עולה כי טיפול בקפאין שהחל בתוך שלושה ימים לאחר הלידה של פגים קטנים לגיל היריון, שנולדו לאחר 29 שבועות היריון, או פחות, הביא לקיצור משך ההנשמה המכאנית וקיצור משך האשפוז בבית החולים.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 198 פגים, שנולדו בין השנים 2007-2011 , ושרדו עד לשחרור או עד לגיל מתוקן של 36 שבועות. קפאין ניתן בהתאם להחלטת הנאונטולוג, בין אם כטיפול סביב הפסקת ההנשמה או למניעת אפניאה.

החוקרים העריכו את התועלת של התחלת טיפול בקפאין תוך 3 ימים מהלידה, או פחות (קבוצת טיפול מוקדם), בהשוואה לקבוצת ביקורת, לה הותר התחלת טיפול ביום הרביעי לאחר הלידה, ולאחר מכן. החוקרים לא בחנו רק את התועלת של קפאין, אלא גם את ההבדלים בתוצאות בין תינוקות שנולדו קטנים לגיל ההיריון ואלו שנולדו תואמים לגיל ההיריון.

בקבוצת הטיפול המוקדם שיעורי ההיארעות של מחלת ריאות כרונית היו נמוכים יותר, משך האשפוז שלהם היה קצר יותר וכך גם משך ההנשמה המלאכותית. ההיארעות של מחלת ריאות כרונית עמדה על 52% בתינוקות קטנים לגיל ההיריון ו-19.7% בתינוקות תואמים לגיל ההיריון (p<=0.001); 24% מהתינוקות הקטנים לגיל ההיריון, בהשוואה ל-5.8% מהתינוקות התואמים לגיל ההיריון, נדרשו לחמצן בעת השחרור.

משך האשפוז הממוצע עמד על 110.3 ימים בקבוצת התינוקות הקטנים לגיל ההיריון, בהשוואה ל-73 ימים באלו התואמים לגיל ההיריון (p<0.001), ומשך ההנשמה המכאנית עמד על 42 ו-16 ימים, בהתאמה.

לטיפול בקפאין היו מספר השפעות חיוביות בתינוקות קטנים לגיל ההיריון, כאשר 90% מהתינוקות בקבוצת הביקורת פיתחו מחלת ריאות כרונית, זאת בהשוואה ל-25.4% מהתינוקות בקבוצת הטיפול המוקדם בקפאין. באשר לצורך בחמצן בעת השחרור, השיעורים המקבילים עמדו על 33.8% ו-17.4%, בהתאמה.

ההבדלים במשך האשפוז היו בולטים, עם 152 ימי אשפוז בקבוצת הביקורת לעומת 82 ימים בקבוצת הטיפול המוקדם. באשר למשך ההנשמה המכאנית, בקבוצת הטיפול המוקדם בקפאין החולים היו מונשמים למשך 19 ימים, בממוצע, זאת בהשוואה ל-51 ימים בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהתחלת טיפול מוקדם בקפאין, במהלך שלושת הימים הראשונים לאחר הלידה של פגים קטנים לגיל ההיריון.

The American Academy of Pediatrics National Conference and Exhibition

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה