נאונטולוגיה

תכשירים פרוביוטיים משפרים כאבים על-רקע גזים בתינוקות הניזונים מחלב אם (J Pediatr)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Pediatrics עולה כי תכשירים פרוביוטיים המכילים Lactobacillus reuteri DSM 17938 מביאים לשיפור כאבים על-רקע גזים בתינוקות הניזונים בעיקר מחלב אם.

לדברי החוקרים, לאור העדר אפשרויות הטיפול היעילות בתופעת הגזים בתינוקות, ופרופיל הבטיחות הטוב של תכשירים פרוביוטיים באוכלוסיות בריאות אחרות, ניתן לדון עם המטפלים באפשרות מתן L. reuteri DSM 17938.

החוקרים מסבירים כי עד כה אף אחד מהטיפולים שנוסו להקלה על גזים בתינוקות (שינויי פורמולה, תה צמחי, מוזיקה וכדומה), לא הוכחו כיעילים. בעקבות תוצאות מחקר כפל-סמיות, שפורסמו לאחרונה והדגימו שיפור בתסמינים בתינוקות יונקים, החוקרים בחרו להשוות את היעילות של L. reuteri DSM 17938 אל מול פלסבו בטיפול ב-90 תינוקות יונקים, הסובלים מגזים.

שיעורי ההצלחה היו גבוהים יותר משמעותית בקרב תינוקות בקבוצת הטיפול הפרוביוטי, בהשוואה לתינוקות בקבוצת הפלסבו (ירידה של כ-50% בזמן הבכי היומי), החל מהיום השביעי ולאורך 28 ימי המחקר.

לדוגמא, לאחר 14 ימים, ב-30 מבין 40 הילדים שנטלו פרוביוטיקה תועדה הצלחה של הטיפול, זאת בהשוואה ל-7 מבין 40 התינוקות בקבוצת הפלסבו. חציון משך הבכי היומי השתפר משמעותית גם כן עם טיפול פרוביוטי, בכל נקודות הזמן לאחר תחילת המחקר.

תוצאים משניים (תחושת חומרת הכאבים מצד ההורים ואיכות החיים של בני המשפחה) השתפרו גם הם באופן משמעותי בקבוצת התינוקות שנטלו פרוביוטיקה.

החוקרים כותבים כי לא תוארו תופעות לוואי על-רקע הטיפול הפרוביוטי.

אין ספק כי עולה שאלת הדרישה לטיפול בהפרעה זו, החולפת מעצמה. עם זאת, במידה ומעוניינים לשנות את המהלך הטבעי של התופעה בתינוקות, אזי ניתן לדון עם המטפלים באפשרות מתן הטיפול הפרוביוטי.

J Pediatr 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה