נאונטולוגיה

רופאי ילדים מוותרים לעיתים קרובות על בדיקות לחץ דם (Pediatrics)

למרות המלצות למדידת לחץ הדם בילדים, רופאי ילדים מוותרים לעיתים קרובות על הבדיקה, כך לפי מחקר חדש מארצות הברית, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Pediatrics. מהנתונים עולה כי רופאי ילדים לא מדדו את לחץ הדם של הילדים בכשליש מהבדיקות השגרתיות שנערכו בין השנים 2000-2009.

לפי ה-American Academy of Pediatrics וה-National Heart, Lung and Blood Institute , מומלץ על בדיקת שנתיות של ילדים להערכת לחץ דם גבוה, החל מגיל שלוש שנים. לאור זאת, מפתיע לגלות כי בדיקות לחץ דם לא נערכו במקרים רבים.

לממצאים אלו חשיבות רבה לאור ההשפעה האפשרית של לחץ דם גבוה וקדם יתר לחץ דם בילדים.

החוקרים מסבירים כי 2-5% מהילדים והמתבגרים בארצות הברית סובלים מלחץ דם גבוה, כאשר לחץ דם גבוה בילדים עשוי לנבוע ממחלות רקע מסוימות, אותן ניתן לזהות באמצעות בדיקות סקר. הם מצאו כי הסבירות למדידת לחץ דם במהלך בדיקות שגרתיות הייתה גבוהה יותר במקרים בהם הילדים סבלו מעודף-משקל או  השמנת-יתר. במהלך ביקורים אלו, לחץ הדם נמדד ב-84% מהמקרים.

כמו כן, זוהה שיפור במגמה זו עם השנים, כאשר בשנת 2001, לחץ הדם נמדד במהלך 51% מכלל הביקורים השגרתיים ואילו בשנת 2009, שיעור זה עלה ל-71%.  ייתכן כי במהלך תקופת הזמן הזו הרופאים הפכו מודעים יותר להמלצות של ארגונים מקצועיים שונים.

למרות האמור, לא כל האיגודים תומכים בבדיקות לחץ דם שגרתיות בילדים, דוגמת ה-USPSTF (U.S Preventive Services Task Force) שכיום אינו ממליץ בעד או נגד גישה זו. עם זאת, לאור עדויות חדשות שפורסמו בשנים האחרונות, פאנל המומחים מעדכן את המלצותיו.

כאשר החוקרים בחנו את כל הביקורים של ילדים, שכללו ביקורים בשל מחלה או פציעה, הרופאים בדקו את לחץ דם של הילדים רק בשליש מהמקרים. במידה וילד סובל ממחלה, כאבים או שהילדים בוכים, הרופא עשוי לוותר על מדידת לחץ דם, מחשש ללחץ דם מוגבר באופן שגוי. הם מציינים כי יתרה מזאת, יש למדוד את הגובה והמשקל של ילדים, שכן הרופאים נדרשים למידע זה במטרה לקבוע אם לחץ הדם תקין.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה