נאונטולוגיה

ילדים שנולדו בשבוע היריון מוקדם מאוד בסיכון לפתח יתר לחץ דם (Pediatrics)

חוקרים משבדיה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics כי ילדים שנולדו בשבוע היריון מוקדם מאוד מצויים בסיכון מוגבר ליתר לחץ דם עד לגיל שנתיים וחצי. לאור זאת, החוקרים ממליצים לעקוב אחר לחץ הדם של כל הילדים שנולדו בשלב מוקדם מאוד במהלך ההיריון, במטרה לאבחן ולטפל ביתר לחץ דם.

לדברי החוקרים, ידוע כבר כי בילדים שנולדו פגים לחץ הדם הממוצע גבוה יותר במהלך הילדות וגיל ההתבגרות. במסגרת המחקר הנוכחי בילדים בגילאי שנתיים, הם בחנו את הנתונים אודות 68 ילדים ממחקר EXPRESS (Extremely Preterm Infants in Sweden Study) ו-65 ביקורות שנולדו במועד.

הילדים במחקר EXPRESS נולדו לפני 27 שבועות היריון, בין השנים 2004-2007, במשקל ממוצע של 810 גרם. בגיל שנתיים וחצי, בילדים שנולדו פגים לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי היה גבוה יותר מלחץ הדם של ילדים תואמים בגיל, מין וגובה, שנולדו במועד.

בבנים שנולדו פגים לחץ הדם מדד סטיות התקן של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי היה גבוה יותר, בהשוואה לבנים בקבוצת הביקורת, בעוד שבבנות המדד היה גבוה יותר רק עבור לחץ הדם הדיאסטולי.

החוקרים מסבירים כי אין מידע רב אודות ההבדלים בין המינים לאחר לידה מוקדמת. בעבר הם מצאו כי לחץ הדם גבוה יותר בבנות שנולדו בשלב מוקדם במהלך ההיריון, כאשר נבדקו בגיל ההתבגרות, והם לא מצאו כל סימן להבדלים בין המינים במחקר עוקבה אחר שכלל מתבגרים שנולדו בשלב מוקדם במהלך ההיריון.

מאחר והמחקר הנוכחי לא היה בעל עוצמה מספקת להערכת הבדלים בין המינים, הם עדיין ממליצים על אותו ניטור ואותה תדירות מעקב אחר לחץ הדם בבנים ובנות שנולדו בשבוע היריון מוקדם.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה