נאונטולוגיה

הפרופיל הפרמקוקינטי של טיפול פומי באיבופרופן לסגירת PDA בפגים (Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood, Fetal and Neonatal Edition מדווחים חוקרים מישראל על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי טיפול פומי באיבופרופן (Ibuprofen ) בפגים נספג היטב ועשוי לשמש כחלופה לטיפול תוך-ורידי.

ד”ר ברנרד ברזילי (בתמונה) ושותפיו מהמרכז הרפואי אסף הרופא מסבירים כי מחקרים קודמים מצאו כי טיפול פומי באיבופרופן מלווה בשיעורי סגירה גבוהים של PDA (Patent Ductus Arteriosus ), עם פרופיל בטיחות חיובי. עם זאת, אין נתונים רבים באשר לפרופיל הפרמקוקינטי של הטיפול בפגים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את המדדים הפרמקוקינטיים של טיפול פומי באיבופרופן בפגים. לשם כך, הם עקבו אחר רמות איבופרופן בדם בנקודות זמן שונות, העריכו את הפרופיל הפרמקוקינטי לאחר מנה פומית בודדת של איבופרופן במינון 10 מ”ג לק”ג. החוקרים תיעדו את שיעורי הסגירה של ה-PDA , תופעות לוואי והמהלך הקליני.

מדגם המחקר כלל 13 פגים (גיל היריון ממוצע של 27.8 שבועות היריון,  משקל לידה ממוצע של 1052 גרם). בכל הפגים שקיבלו טיפול פומי באיבופרופן תועדה סגירה של ה-PDA לאחר מנה בודדת. ניתן היה לזהות את רמת התרופה בדם שעה אחת לאחר מתן הטיפול, עם שיא רמת התרופה בדם לאחר שמונה שעות ולאחר מכן התייצבות עד 24 שעות לאחר מתן הטיפול. השטח מתחת לעקומה במהלך 24 שעות היה גבוה יותר בהשוואה לרמות עליהן דווח עם טיפול תוך-ורידי.

לא תוארו תופעות לוואי לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתן טיפול פומי באיבופרופן לפגים מלווה בספיגה מצוינת, כאשר השטח מתחת לעקומה במהלך 24 שעות היה גבוה ולכן קובעים כי הטיפול הפומי עשוי לשמש כחלופה לטיפול תוך-ורידי בתרופה.

Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed2012;97

http://fn.bmj.com/content/97/2/F116.long

הערות עורך מדור נאונטולוגיה ומחבר המאמר ד”ר ברנרד ברזילי:

המחקר הזה מציג הסבר פרמקוקינטי לעובדה שאיבופרופן פומי טוב לפחות כמו איבופרופן תוך ורידי לסגירת PDA בפגים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה