נאונטולוגיה

מי סוכר או חלב אם להקלה על כאב בפגים? (Pediatrics)

משני מחקרים חדשים עולה כי מי סוכר טובים לפחות כמו חלב אם בהקלה על כאב מינורי בפגים. באחד משני המחקרים, שפורסם בכתב העת Pediatrics, מצאו החוקרים כי למי סוכר וחלב אם השפעות דומות על כאב בפגים בזמן ביצוע בדיקות דם מהעקב.

במסגרת המחקר חילקו החוקרים באקראי 71 פגים לטיפול בחלב אם או במי סוכר במהלך דיקור העקב. תינוקות שקיבלו חלב אם ינקו או ניזונו מבקבוק וקיבלו חלב אם דרך מזרק ללא מחט. וללא תלות בשאלה אם קיבלו חלב אם או מי סוכר, כל התינוקות מצצו משהו במהלך דיקור העקב.

בסופו של דבר, מדד הכאב הממוצע הן עם מי סוכר והן עם חלב אם היה בטווח המינימאלי.

עם זאת, במחקר השני, שפורסם גם הוא ב-Pediatrics, מצאו חוקרים כי מי סוכר יעילים יותר מחלב אם. אולם, אין הדבר אומר כי הנקה מציעה פחות נוחות לתינוקות בזמן דיקור עקב.

החוקרים ביקשו לבודד את ההשפעות האפשריות של החלב עצמו. לכן, התינוקות קיבלו חלב אם דרך טיפות בטפטוף על הלשון, ולא דרך הנקה. לדבריהם, הנקה הינה התערבות ידועה המקלה על כאבים בתינוקות, ומשלבת את הנוכחות של האם, מגע של עור לעור, הסטת תשומת הלב וטעם מתוק.

במחקר השני, הסבירו החוקרים כי ייתכן מאוד כי הממצאים נוגעים לשילוב של חלב אם ומציצה.

במחקרם, החוקרים חילקו באקראי 113 פגים שנולדו לאחר 34-36 שבועות היריון, לקבלת מי סוכר או חלב אם, שטופטפו על הלשון מיד לפני דיקור עקב. החוקרים צילמו את פני התינוקות במהלך הפרוצדורה, והתבססו על מדד סטנדרטי לניקור הכאב, בהתאם לפני התינוק, קצב הלב, רמות חמצן בדם  וגורמים אחרים.

בסיכומו של דבר, נראה כי למי הסוכר עדיפות על חלב אם: 60% מהפגים שקיבלו מי סוכר סבלו מכאב בטווח המינימאלי, זאת בהשוואה לרבע מהתינוקות שקיבלו חלב אם.

החוקרים הסבירו כי אחת הסיבות העיקריות בגינן התעניינו בהשפעות של החלב עצמו, ולא ההנקה, נובעת מכך שחלק מהפגים אינם יכולים עדיין לינוק .

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים באשר להשפעה של חלב שד, בעיקר להערכת השילוב של חלב שד עם התערבויות אחרות, דוגמת מגע עור לעור או מציצה, לפגים שאינם יכולים ליהנות מההשפעה משככת הכאבים של הנקה.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה