נאונטולוגיה

תוצאות מבטיחות להנשמת פגים בגישת NAVA (מתוך J Pediatr)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מבטיחות להנשמה בגישת NAVA (Neurally-Adjsuted Ventilatory Assist), בהשוואה להנשמה קונבנציונאלית, באיזון בדיקות הגזים בדם של פגים.

החוקרים מקווים כי נתונים אלו יספקו הוכחות לרופאים לתועלת של גישת NAVA בטיפול בפגים. למרות שמדובר בריאות קטנות ואירועי אפניאה, היילודים יכולים לשלוט באוורור שלהם טוב יותר מהרופא עם הנשמה קונבנציונאלית. נראה כי מרכזי הנשימה ומנגנוני המשוב שמורים.

בניגוד למנשמים הזמינים כיום, הנשמה בגישת NAVA מבוססת על סיגנאל אלקטרומיוגרפי בסרעפת (דרך צנתר נזוגסטרי) לסנכרון הנשימה המכאנית עם מאמצי הסרעפת.

החוקרים בחנו את התוצאות ב-52 יילודים, במשקל של פחות מ-1,500 גרם, שענו על הקריטריונים לשימוש ב-NAVA.

בתינוקות חלה ירידה משמעותית בלחץ השאיפה המקסימאלי (מ-17.4 ל-13.6 ס”מ) ובאחוז החמצן הנשאף (מ-0.32 ל-0.27) שעה אחת לאחר המעבר מהנשמה קונבנציונאלית ל-NAVA, והשיפור נותר לאחר 4, 12 ו-24 שעות.

ב-16 יילודים עם pH בדם של לפחות 7.35 או לחץ דו תחמוצת הפחמן של מתחת ל-45 לא נרשם שינוי משמעותי בערכי בדיקות הגזים בדם תחת טיפול בגישת NAVA, בעוד שב-33 יילודים עם ערכי pH נמוכים יותר או ערכים גבוהים יותר של לחץ דו-תחמוצת הפחמן, נרשם שיפור משמעותי בערכי pH ו-pCO2 לאחר שעה אחת ו-24 שעות לאחר המעבר ל-NAVA.

11 יילודים שנכשלו תחת טיפול בגישת NAVA אובחנו עם החמרה באפניאה, אך ללא הידרדרות נשימתית. שיא לחץ השאיפה, אחוז החמצן הנשאף והערכים בבדיקות גזים בדם לא השתנו משמעותית לאחר מעבר מהנשמה מכאנית ל-NAVA.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון שהדגים תועלת להנשמה בגישת NAVA בפגים קטנים. נראה כי הם בוחרים בלחץ נמוך יותר, אך עם שיפור הגזים בדם, וללא סיבוכים חדים. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים בנושא.

J Pediatr 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה