נאונטולוגיה

נציגי הר”י בדיון בועדת הכלכלה על הצעת החוק לעידוד הנקה

פרופ’ רכס, יו”ר הלשכה לאתיקה בהר”י על הצעת החוק לעידוד הנקה בדיון בועדת הכלכלה בכנסת:

“אם יש לכם חשבון עם חברות המזון לתינוקות, אל תסגרו אותו על גב האמהות. לחייב יולדת לחתום על הסכמה מדעת זו טעות מאין כמוה. אחרי הפרשה העגומה של רמדיה, לא יעלה על הדעת שאמא תקבל בקבוק לא מסומן ותיתן אותו לתינוקה”                                                                    

בדיון בועדת הכלכלה בכנסת בהצעת החוק של חה”כ דני דנון בנושא עידוד הנקה ושמירה על אופן הזנת תינוקות שנערך היום (14/12/11) השתתפו נציגי ההסתדרות הרפואית, ביניהם פרופ’ אבינעם רכס יו”ר הלשכה לאתיקה בהר”י, שאמר “אני לא מפקפק בחשיבות ההנקה- אם יש כוונה לשנות התנהגות בלבד, זה חייב להיות באמצעות חינוך ולא בחקיקה- בכל העולם אין כפיה בנושא זה. החינוך צריך להיעשות ע”י יועצות הנקה. אישה לא מניקה תינוק בניגוד לאינסטינקט האימהי אם היא לא יכולה לעשות זאת. הכנסת לא צריכה להכנס ברווח שבין שפתי התינוק לשדי האם. אם יש לכם חשבון עם חברות המזון לתינוקות, אל תסגרו אותו על גב האמהות. לחייב יולדת לחתום על הסכמה מדעת זו טעות מאין כמוה- זהו מהלך נוסף המגביר את הניכור בבי”ח בין הרופא למטופל. אחרי הפרשה העגומה של רמדיה, לא יעלה על הדעת שאמא תקבל בקבוק לא מסומן ותתן אותו לתינוק שלה. היולדת היא לא צד לסכסוך הזה, הצעת החוק מדברת על חשיבות ההנקה- תשנו את ההצעה”.

ד”ר מתי ברקוביץ, יו”ר איגוד רופאי הילדים אמר כי “חשוב להדגיש שתרכובת מזון תינוקות זו לא תרופה- זה דבר שצריך אותו. יש תינוקות שצריכים בהתחלה את התמ”ק ולעיתים יש בעיות בהנקה. אני בעד שכל השחקנים בשוק יהיו בבתיה”ח ולאם תהיה אפשרות בחירה. עם התקציב שאנו בבי”ח אסף הרופא מקבלים מחברות המזון עושים דברים חשובים- בנינו חדר הקמה שלא היינו מצליחים לממן אחרת, יועצות הנקה, ליצנים רפואיים. זהו משאב כספי משמעותי. יש צורך ביועצות הנקה מקצועיות. בקהילה יש הרבה יועצות הנקה פרטיות שלא בהכרח עברו את ההכשרה המתאימה ואינן אחיות או דיאטניות”.

נמסר על ידי דוברות הר”י

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה