נאונטולוגיה

חשיבות עירוי רציף של חסם עצב-שריר בטיפול ביילודים וילדים ביחידות טיפול נמרץ (Pharmacotherapy)

במסגרת סקירה ספרותית חדשה, שתוצאותיה פורסמו בכתב העת Pharmacotherapy, נערך חיפוש אחר חסמי עצב-שריר שונים, המצויים בשימוש נרחב ביחידות טיפול נמרץ. בעקבות ממצאי הסקירה ממליצים החוקרים לבחור את חסמי עצב-שריר בהתאם למצבו הקליני של החולה, תופעות הלוואי האפשריות והפרופיל הפרמקולוגי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי עצב-שריר (Neuromuscular Block) ניתנים לעיתים קרובות לתקופות זמן ממושכות (מעל 24 שעות) כעירוי רציף ליילודים וילדים ביחידות טיפול נמרץ בשל מגוון סיבות, כולל שיפור החמצון והאוורור. כיום, עדיין אין הנחיות בארצות הברית באשר למתן חסמי עצב-שריר לילדים; עם זאת, ישנן הנחיות לטיפול בילדים בבריטניה.

על-בסיס סקר מארצות הברית משנת 2007, חסמי שריר-עצב הנפוצים ביותר בשימוש בילדים ביחידות טיפול נמרץ היו Pancuronium ו-Vecuronium. לאחרונה דווח על חסר ארצי בתרופות ממשפחת חסמי עצב-שריר, כולל Atacurium, Cisatacurium, Pancuronium, Rocuronium ו-Vecuronium.

לפיכך, בחיפוש אחר אפשרויות חלופיות לחסמי עצב-שריר, החוקרים ערכו סקירת ספרות לזיהוי מאמרים להערכת טיפול  ממושך (מעל 24 שעות) בחסמי עצב-שריר, שניתנו כעירוי רציף. החיפוש הוגבל לשפה האנגלית, וכלל את מאגרי MEDLINE, EMBASE, International Pharmaceutical Abstracts ו-Cochrane Library.

הסקירה כללה בסופו של דבר 13 מאמרים עם סך כולל של 208 ילדים. חלק גדול מהדיווחים תיארו שונות רחבה בין מטופלים במינון הטיפולים הספציפיים בחסמי עצב-שריר שנבחנו. בחירת חסמי עצב-שריר המתאימים ביותר צריכה להתבסס על המצב הקליני של החולה, תופעות לוואי אפשריות ופרופיל פרמקולוגי.

יש לנטר באופן שגרתי את כל החולים המטופלים באופן ממושך בחסמי עצב-שריר, בעיקר בכדי להבטיח כי ניתן מינון הולם במטרה לשמור על רמת החסימה המבוקשת. המטרה הינה להשתמש במינון הנמוך ביותר האפשרי, במטרה לצמצם את תופעות הלוואי או להביא לחסימה ממושכת.

Pharmacotherapy. 2011;31(6):609-620

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה