נאונטולוגיה

חיסון 10-ולנטי נגד פנאומוקוק עשוי להיות בטוח ויעיל בתינוקות פגים (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Pediatrics עולה כי חיסון 10-ולנטי נגד פנאומוקוק עשוי להיות בטוח ויעיל בתינוקות פגים.

במחקר זה בדקו החוקרים את הבטיחות והיעילות של חיסון נגד פנאומוקוק מסוג 10-valent pneumococcal nontypable Haemophilus influenza protein D conjugate vaccine (PHiD-CV) בתינוקות פגים. החיסון ניתן ב-3 מנות בגיל חודשיים, 4 חודשים ו-6 חודשים, ובהמשך מנת בוסטר בגיל 16-18 חודשים. שלוש קבוצות של תינוקות השתתפו במחקר זה:

1 תינוקות פגים שנולדו לאחר הריון שנמשך בין 27-30 שבועות (סך של 50 תינוקות)

2 תינוקות פגים שנולדו לאחר הריון שנמשך בין 31-36 שבועות (סך של 87 תינוקות)

3 תינוקות שנולדו במועד, לאחר הריון של 37 שבועות או יותר (סך של 149 תינוקות)

החוקרים עקבו אחר תופעות לוואי לחיסון ואחר התגובה החיסונית.

החוקרים מצאו שיעור דומה של תופעות לוואי כלליות בין 3 הקבוצות. שיעור תופעות לוואי דרגה 3 היה נמוך בכל הקבוצות. ההארעות של אודם ונפיחות הייתה נמוכה באופן כללי בתינוקות פגים. בבדיקת יעילות החיסון מצאו החוקרים כי החיסון נמצא אימונוגני לכל 10 הסרוטיפים. לאחר החיסון הראשוני מעל 92.7% מהתינוקות הדגימו ריכוז נוגדנים מעל 0.2 מק”גמ”ל, ולאחר מתן הבוסטר מעל 97.6%. ריכוז הנוגדנים נמצא דומה בין שתי קבוצות התינוקות הפגים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חיסון PHiD-CV נסבל היטב על ידי תינוקות פגים והדגים תגובה חיסונית טובה כאשר ניתן כחיסון ראשוני של 3 מנות. כיוון שתינוקות פגים חשופים יותר לזיהומים כגון פנאומוקוק, החיסון בקרב אוכלוסיה זו חשוב. לאור ממצאי מחקר זה נראה כי ניתן לחסן תינוקות פגים לפי הגיל הכרונולוגי, ואין צורך לחכות לגיל המחושב.

Pediatrics. July, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה