נאונטולוגיה

צריכת DHA (Docosahexenoic Acid מקבוצת אומגה 3) במהלך ההריון, הגדילה עוברית ורגישות לאינסולין/( British Journal Of Nutrition)

צריכה של DHA בסמסטר השני של ההריון קשורה ליתרון במדדי הגדילה בעת ההריון וברגישות לאינסולין. כך עולה ממחקר שהתפרסם לאחרונה ב-British Journal Of Nutrition .

בפתח המאמר מציינים הכותבים כי על פי מחקרים אפידמיולוגיים רבים, תקופת ההריון היא תקופה משמעותית בהשפעתה על עודף משקל והשמנה ביילודים. כמו כן, ישנם מחקרים רבים המבססים את הקשר בין יילודים שנולדו במשקל נמוך או גבוה לבין הסיכון לתחלואה במהלך החיים, לעומת יילודים שנולדו במשקל תקין (2500-4000 גרם).

הם מוסיפים גם שידוע שעליה בריכוז חומצת השומן ארוכות השרשרת בממברנה מגבירות את נוזליותה כמו גם את רגישות הקולטנים לאינסולין. בנוסף, מדגישים המחברים כי נמצאה קורלציה שלילית בין רגישות לאינסולין לבין ריכוז ח. שומן אומגה 6, מה שמצביע על חשיבות צריכת אומגה 3 בתזונה האימהית – DHA (docosahexaenoic acid ) בתזונה האמהית יכול להגביר את רגישות העובר לאינסולין ולהוביל בכך להתפתחות עוברית תקינה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השפעת חומצת השומן DHA על הגדילה העוברית ועל הרגישות לאינסולין. מדובר במחקר עוקבה, אקראי, כפול סמיות בו הוקצו נשים הרות לקבלת DHA במינון של 300 מ”ג או פלסבו משבוע 24 להריון ועד הלידה.

דגימות דם נלקחו מהנשים בתחילת ההתערבות ובעת הלידה מהחבל הטבורי. ניתוח של חומצת השומן ורמות האינסולין נעשה באמצעות קיט אלייזה. בעת הלידה נמדדו משקל וגובה היילוד כמו גם מדד של הרכב גוף תקין ומתוך מדדים אלו חושב “אינדקס פונדרל” (weight/length3*100 ).

סה”כ סיימו את המחקר 47 נשים.

תוצאות המחקר הראו שבנשים אשר צרכו DHA במהלך המחצית השניה של ההריון, אינדקס פונדלר היה נמוך יותר (P<0.05 ), כמו גם ריכוז האינסולין (P<0.05 ) לעומת נשים שצרכו פלסבו.

מסקנת החוקרים היא איפוא שצריכת DHA במהלך ההריון יכולה להוות יתרון במדדי גדילה בעת הלידה וברגישות לאינסולין.


British Journal Of Nutrition. 2011:1-5 (IF 2.8)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה