נאונטולוגיה

מהו משך ההריון האופטימאלי מבחינת שיעורי התמותה של היילודים? (Obstet Gynecol)

במאמר חדש שפורסם במהדורת יוני של כתב העת Obstetrics and Gynecology מדווחים חוקרים כי לא כל ההריונות המגיעים למועד התקין זהים מבחינת התוצאות. תינוקות שנולדו בשלב מוקדם בתוך הטווח התקין של ההריון (שבועות 37-38) מצויים בסיכון גבוה יותר לתמותה במהלך השנה הראשונה לחייהם, בהשוואה לתינוקות שנולדו בשבועות 39-41. בהעדר סיבוכים במהלך ההריון, אין ליילד תינוקות לפני שבוע 39.

החוקרים כותבים כי בתינוקות שנולדו במועד, אך בטווח תקין-מוקדם, תועדו שיעורים גבוהים יותר של תמותה נאונטלית ותמותת יילודים.

ההמלצה מבוססת, לפחות בחלקה, על סקירה חדשה מטעם ה-National Institutes of Health, במהלכה בחנו חוקרים את הנתונים אודות למעלה מ-46 מיליון לידות-חי של עוברים בודדים, בין השנים 1995-2006.

שיעורי התמותה בעקבות לידה בשלב מאוחר בטווח התקין היו נמוכים יותר, בהשוואה ללידה בשלב מוקדם בתוך הטווח התקין. הירידה הגדולה ביותר תועדה בהיספאנים (35.4%) ולאחריהם בלבנים (22.4%).

מהשוואת שיעורי התמותה לאחר 37 שבועות הריון, בהשוואה לשיעורים לאחר 40 שבועות הריון עולה סיכון יחסי גבוה יותר עם משך הריון קצר יותר, הן בקרב לבנים והן בקרב היספאנים (יחס סיכון של 2.6) ובשחורים (יחס סיכון של 2.9). הסיכון לאחר 38 שבועות הריון היה גם הוא גבוה יותר.

בהשוואה ללבנים, בהיספאנים תועדו שיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר התקופה הנאונטלית (יחס סיכון של 0.8), ובשחורים תועד שיעור גבוה יותר (יחס סיכון של 1.8).

החוקרים כותבים כי בעוד ששיעורי התמותה במהלך החודש הראשון לחיים בתינוקות שנולדו במועד ירדו במהלך העשור האחרון, לא חלה ירידה בשיעורי התמותה במהלך החודש הראשון לחיים בקרב תינוקות שנולדו לאימהות שחורות לאחר 37 שבועות הריון.

Obstet Gynecol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה