נאונטולוגיה

מינון האקמול הניתן לילדים חורג פעמים רבות מההנחיות המומלצות (מתוך Br J Clin Pharmacol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת British Journal of Clinical Pharmacology עולה כי מרשמים רבים לאקמול לילדים חורגים מההנחיות המומלצות, לרב מבחינת המינון הרשום לילדים.

אקמול(Paracetamol, Acetaminophen ) הינו התרופה הנפוצה ביותר הניתנת לילדים לטיפול בחום ובכאב. אמנם, פעמים רבות המינונים הניתנים במרשמים שונים מהמינונים המומלצים לילדים, או שההתוויה אינה מתאימה. לפי מחקרים קודמים, כ-30% מהמרשמים הניתנים באופן לא מתאים לילדים הם מרשמים לאקמול.

במחקר זה בדקו החוקרים את שיעור מתן המרשמים לאקמול החורגים מהמינון המומלץ בילדים בקהילה בסקוטלנד. החוקרים סקרו מאגר נתונים של כמעט 36,000 ילדים בגילאים 0-12 משנת 2006. החוקרים מצאו כי 2761 ילדים קיבלו 4423 מרשמים לאקמול. ילדים בגילאים 1-5 שנים (1329 ילדים או 42.2%) קיבלו 48.9% מסך כל המרשמים לאקמול (2164 מרשמים). סך של 18% מהמרשמים היו לא מתאימים, ולאחר תקנון למרשמים חוזרים, סך של 22.75% היו לא מתאימים. בנוסף, 15% נוספים מהמרשמים הכילו מידע לא מספק אודות המינון. סך של 13.3% מהמרשמים היו במינון נמוך מהמומלץ ו-4.4% במינון גבוה מהמומלץ.

החוקרים מצאו כי גיל הילד נמצא קשור באופן משמעותי למתן מינון לא מתאים (P<0.001 ). ילדים בגיל 1-3 חודשים נמצאו בסיכון הגבוה ביותר למתן מינון גבוה מהמומלץ 27% מהמרשמים. בילדים בגילאים 6-12 שנים נמצאו 25% מהמרשמים במינון נמוך מהמומלץ. סך של מעל 57% מהמרשמים נמצאו חורגים מההמלצות הנוכחיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מרשמים רבים לאקמול לילדים חורגים מההנחיות המומלצות, עם שיעור גבוה של מרשמים במינון גבוה מדי בילדים קטנים ומינון נמוך מדי בילדים גדולים יותר.

Br J Clin Pharmacol. May, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה