נאונטולוגיה

מוצץ ומתן פומי של סוכרוז 30% מקל על פגים במהלך הכנסת זונדה (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Pediatrics עולה כי שילוב של מוצץ עם מתן פומי של סוכרוז 30% מוריד את הכאב ואי הנוחות במהלך הכנסת זונדה בפגים.

לעתים קרובות פגים נזקקים להזנה דרך זונדה בשל חוסר היכולת לינוק. הכנסת הזונדה הינה תהליך כואב ולא נוח לתינוק. במחקר זה בדקו החוקרים את רמת הכאב ואי הנוחות במהלך הכנסת זונדה עם התערבויות שונות במטרה להקל על הכאב.

במחקר נכללו 24 פגים אשר נולדו בין שבוע 28-32 והיו במצב כללי יציב. כל פג שימש כביקורת של עצמו במהלך 3 שבועות, בהן הזונדה הוחלפה 6 פעמים. במהלך החלפות אלה בדקו החוקרים 6 שילובים שונים של התערבויות, הניתנים בסדר אקראי עם או בלי מוצץ, בלי תוספת נוזלים פומית, עם מים מזוקקים, או עם סוכרוז 30%. לפחות 2 צופים מנוסים ובלתי תלויים העריכו את רמת הכאב ואי הנוחות של הפגים לפי דרוג PIPP (או Premature Infant Pain Profile ), כאשר ציון 4-6 מסמל מצב רגיל ונוח, ואילו ציון 12 ומעלה (עד מקסימום של 21) מציין כאב ואי נוחות.

החוקרים מצאו כי ציון PIPP הממוצע במהלך הכנסת הזונדה היה 9 וירד בהדרגה ל-4 לאחר כ-5 דקות. הדרוג הנמוך ביותר נמצא בשילוב של מוצץ עם מתן סוכרוז פומי. הדרוג הגבוה ביותר נמצא בשילוב של מים מזוקקים ללא מוצץ.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הכנסת זונדה בפגים גורמת לרמה ניכרת של כאב ואי נוחות לפג לפי דרוג PIPP . השילוב שנמצא כמפחית באופן המירבי את הכאב ואי הנוחות היה של מוצץ עם מתן פומי של סוכרוז 30%.

Pediatrics. May, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה