נאונטולוגיה

האם טיפול בסטרואידים סיסטמיים עוזר בילדים המאושפזים בשל דלקת ריאות הנרכשת בקהילה? (מתוך Pediatrics)





aמאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Pediatrics עולה כי בילדים המאושפזים בשל דלקת ריאות הנרכשת בקהילה (CAP ) והמטופלים בבטא-אגוניסטים טיפול סיסטמי בסטרואידים עשוי לקצר את משך האשפוז ולהוריד סיכוי לאשפוז חוזר.

במחקר רב מרכזי רטרוספקטיבי זה אספו החוקרים נתונים על ילדים בגילאים 1-18 שנים אשר אושפזו עם CAP . החוקרים בדקו את השפעת השימוש בסטרואידים סיסטמיים על משך האשפוז, על אשפוז חוזר לאחר שחרור וכן על העלות הכוללת של האשפוז.

מתוך סך של 20,703 חולים, 7,234 (35%) טופלו בסטרואידים סיסטמיים. חציון משך האשפוז היה 3 ימים. סך של 245 (1.2%) חולים נזקקו לאשפוז חוזר.

* באופן כללי טיפול בסטרואידים סיסטמיים קיצר את משך האשפוז (יחס סיכון מתוקנן adjusted hazard ratio של 1.24, CI 95% 1.18-1.30).

* בילדים אשר טופלו בבטא-אגוניסטים משך האשפוז היה קצר יותר בילדים שטופלו בסטרואידים סיסטמיים לעומת ילדים שלא טופלו בסטרואידים (יחס סיכון מתוקנן של 1.36, CI 95% 1.28-1.45).

* בילדים אשר לא טופלו בבטא-אגוניסטים משך האשפוז היה ארוך יותר בילדים שטופלו בסטרואידים סיסטמיים לעומת ילדים שלא טופלו בסטרואידים (יחס סיכון מתוקנן של 0.85, CI 95% 0.75-0.96).

* טיפול בסטרואידים נמצא קשור לאשפוז חוזר בילדים שלא טופלו בבטא-אגוניסטים (יחס סיכויים מתוקנן adjusted odds ratio של 1.97, CI 95% 1.09-3.57).

החוקרים מסכמים וכותבים כי השימוש בסטרואידים סיסטמיים בילדים עם CAP הינו נפוץ יחסית, אך משתנה בין מוסד למוסד. בילדים המאושפזים בשל CAP טיפול בסטרואידים עשוי לקצר משך אשפוז אם הילד מטופל במקביל בבטא-אגוניסטים, או להאריך את משך האשפוז אם הילד לא מטופל בבטא-אגוניסטים. בהסתמך על ההנחה כי טיפול בבטא-אגוניסטים קשור להתייצגות הילד עם צפצופים, ניתן להסיק כי טיפול סיסטמי בסטרואידים עוזר בילדים עם CAP המתייצגים עם צפצופים.

Pediatrics. 2011;127:e255-e263

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה