נאונטולוגיה

הקשר בין מחלות מפרקים דלקתיות ובין סיבוכים מילדותיים (Arthritis Rheum)

ממחקר חדש עולה כי אימהות עם מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות מצויות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ותמותה פרינטאלית עם לידת הילד הראשון. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatism.

לדברי החוקרים, זוהה קשר בין לידות ראשונות ובין עליה בסיכון לסיבוכים בנשים שאובחנו עם מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות וילדיהן. להערכתם, המשמעות היא שעל רופאים לעקוב מקרוב אחר נשים עם מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות במהלך הריונן הראשון.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות חולים עם מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות בעיקר Rheumatoid Arthritis, אך כולל Psoriatic Arthritis, Ankylosing Spondylitis, Juvenile Idiopathic Arthritis וכן דלקת מפרקים לא-ספציפית.

מדגם המחקר כלל נתונים אודות 128 לידות ראשונות ו-151 לידות בהמשך לאחר אבחנת מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות.

הילדים הבכורים היו בסיכון מוגבר לפגות ו-SGA (Small for Gestational Age). הם גם היו בסיכון מוגבר משמעותית למשקל לידה נמוך וסיכון מוגבר לתמותה פרינטאלית (יחס סיכויים, 3.26).

האימהות היו בסיכון מוגבר פי שתיים לניתוח קיסרי בלידה הראשונה ובלידות הבאות. עם זאת, לא תועדו הבדלים בין הלידות הבאות ובין קבוצת ההשוואה.

מניתוח נוסף של הנתונים, שכלל 286 לידות ראשונות ו-262 לידות לאחר מכן, שנערך בנשים לפני אבחנת מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות לא תועד סיכון מוגבר.

החוקרים מציינים כי זהו המחקר הראשון שבחן את התוצאות של לידות ראשונות בנשים עם אבחנה של מחלות מפרקים דלקתיות כרוניות בנפרד , והממצאים דורשים אישור במחקרים נוספים.

Arthritis Rheum. Posted online December 28, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה