נאונטולוגיה

עליה מהירה במשקל הגוף של תינוקות הניזונים מפורמולות על-בסיס חלב פרה (Pediatrics)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת ינואר של Pediatrics עולה כי בתינוקות הניזונים מפורמולות על-בסיס חלב פרה חלה עליה מואצת במשקל הגוף, בעוד שבתינוקות הניזונים מפורמולות PHF (Protein Hydrolysate Formula) עליה נורמטיבית במשקל הגוף.

לדברי החוקרים, פורמולות לתינוקות שונות באופן משמעותי בהרכבן. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם יש הבדל בין פורמולות PHF ופורמולות על-בסיס חלב בכל הנוגע להרגלי התזונה  והגדילה של תינוקות.

35 תינוקות חולקו באקראי להזנה בפורמולות על-בסיס חלב פרה ו-29 ניזונו מ-PHF מגיל 5 חודשים עד 7.5 חודשים.

למרות שבתינוקות שניזונו מ-PHF ממוצע סטיות התקן של המשקל לאורך היה נמוך יותר משמעותית בגילאי 2.5-7.4 חודשים, בהשוואה לתינוקות שניזונו מפורמולות על-בסיס חלב פרה, ממוצע סטיות התקן של האורך לגיל היה דומה בשתי הקבוצות, עדות לכך שההבדל בין הקבוצות עשוי לנבוע מעליה במשקל ולא באורך. בהשוואה לתינוקות שניזונו מפורמולות על-בסיס חלב פרה, באלו שניזונו מ-PHF מהירות העלייה במשקל הגוף הייתה איטית יותר. בכל הגילאים שנבחנו, לא תועד הבדל בקבלת הפורמולה ע”י התינוקות, כפי שדורג על-ידי האימהות.

מהממצאים עולה כי בתינוקות שניזונו מפורמולות על-בסיס חלב פרה חלה עליה מואצת במשקל הגוף, בעוד שבתינוקות שניזונו מפורמולות PHF העלייה במשקל הייתה נורמטיבית. לא ברור מהו המקור להבדלים אלו.

Pediatrics. 2011;127:110-118

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה