נאונטולוגיה

ההשפעה של צריכת אגוזים במהלך ההיריון על יילודים בעלי נטייה לאלרגיות (J Allergy Clin Immunol)

צריכה מוגברת של אגוזים במהלך ההיריון עשויה להגדיל את הסיכון של יילודים אטופיים לפתח ריגוש. עם זאת, החוקרים אינם יכולים להמליץ לנשים הרות להימנע מאגוזים; לא ברור אם צריכה אימהית אכן עשויה להוביל להתפתחות אלרגיה לאגוזים ששכיחותה כיום עומדת על כ-1% בילדים.

לדברי החוקרים, קשה לדעת מהי הדרך הנכונה ואם ישנה השפעה דפיניטיבית.

החוקרים בחנו למעלה מ-500 יילודים בגילאי 3-15 חודשים,שפיתחו תגובה אלרגית מיידית לחלב פרה ו/או ביצים, או Atopic Dermatitis עם תגובה חיובית לתבחין אלרגיה לחלב ו/או ביצה, אך ללא אלרגיה ידועה לאגוזים. מרביתם עדיין לא ניסו לאכול אגוזים.

החוקרים מצאו רמות IgE מוגברות כנגד אגוזים ב-140 ילדים (27.8%) , כאשר בילדים לאימהות שצרכו אגוזים במהלך ההיריון, זוהה סיכון גבוה כמעט פי שלוש להדגמת ההשפעה של הסיכוי להתפתחות אלרגיה, בהשוואה לילדים לאימהות שנמנעו מאגוזים.

בנוסף, תועד קשר מנה-תגובה בין תדירות צריכת אגוזים במהלך ההיריון והנקה. עם זאת, צריכת אגוזים בזמן הנקה לא השפיעה משמעותית על תוצאות הבדיקות.

החוקרים מזהירים כי הם לא הצליחו להוכיח קשר סיבה ותוצאה. הם גם מציינים כי הילדים במחקר עברו רק בדיקות דם להערכת נוגדני IgE כנגד אגוזים, שאינם זהים לקביעת אבחנה של אלרגיה לאגוזים.

המחקר הנוכחי מתפרסם לאחר מספר מחקרים שהובילו להמלצות סותרות במהלך העשור האחרון, בנוגע לצריכת אגוזים במהלך ההיריון. לאחר שמונה שנים בהן ייעצו לנשים לשקול להימנע מאגוזים במהלך ההיריון וההנקה, במידה ואחד ההורים או הילדים סובל מאלרגיות, ה-American Academy of Pediatrics הסיר את ההמלצה בשנת 2008 בשל מחסור בעדויות.

העדר הקשר הברור הותיר נשים רבות מבולבלות. החוקרים טוענים כי להערכתם בשלב זה יש להודות כי אין תשובה ברורה לשאלה זו.

J Allergy Clin Immunol. Posted November 1, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה