נאונטולוגיה

חיסון אינו משפיע על שיעורי אקזמה או צפצופים ביילודים (Pediatrics)

חוקרים הולנדים מדווחים כי נראה שלחיסון כנגד דיפתריה, שעלת, פוליו, טטנוס ו-HIb (Haemophilus Influenza B), במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, משפיע מעט מאוד על היארעות אקזמה או צפצופים חוזרים בגיל שנה.

מספר מקורות ציינו כי ייתכן וחיסוני ילדים הינם גורם אטיולוגי אפשרי למחלה אטופית. מטרת המחקר הנוכחי היתה לקבוע את השפעת החיסון הסטנדרטי, חיסון לא-מלא, או העדר כל חיסון, על הסיכון למחלות אלו ביילודים.

במחקר נכללו 2764 משפחות שלקחו חלק ב-KOALA Birth Cohort Study בהולנד. מצב חיסון היילודים וכן היארעות אקזמה או צפצופים חוזרים נקבעו על-סמך שאלונים חוזרים.

לוח חיסונים סטנדרטי הוגדר כשלושה חיסונים כנגד דיפתריה, טטנוס, פוליו, טטנוס, או HIb, במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, כאשר החיסון הראשון ניתן בחודשים 1-3. לוח זמנים אחר לחיסונים נחשב כלא-מלא.

שיעורי אקזמה וצפצופים חוזרים בשנה הראשונה לחיים עמדו על 23% ו-8.5%, בהתאמה. מבין 2545 היילודים שנכללו במחקר, 77% חוסנו בהתאם ללוח הזמנים הסטנדרטי, 15% עברו חיסון לא-מלא ו-7% לא חוסנו מעולם.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בהיארעות אקזמה וצפצופים חוזרים, בין שלוש הקבוצות.

החוקרים טוענים כי ממצאי המחקר מצביעים על כך שהסיכון לאקזמה או צפצופים חוזרים בגיל שנה, אינו תלוי במצבים חיסוניים שונים בגיל 6 חודשים.

Pediatrics 2007;119:e367-e373.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה