נאונטולוגיה

אין יתרון בלחץ שלילי מחוץ לבית החזה במסגרת טיפול בפגים עם RDS (מתוך Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ינואר של Archives of Diseases in Childhood, Fetal and Neonatal Edition, עולה כי אין יתרון משמעותי בטווח הרחוק ב-CNEP (Continuous Negative Extrathoracic Pressure), במסגרת הטיפול בפגים עם RDS (Respiratory Distress Syndrome), וכי הטיפול אינו מספק יתרון בהגנה הריאתית, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי.

לדברי החוקרים, CNEP הוא טיפול שנוי במחלוקת במחלת ריאות בפגים, ששימש במחקר אחד בתחילת שנות התשעים, והוביל לשיפור בתוצאות הרספירטוריות המוקדמות.

במחקר נכללו 133 ילדים, 69 מהם טופלו ב-CNEP ו-64 קיבלו טיפול סטנדרטי. ההורים מילאו שאלונים באשר להיסטוריה הנשימתית והפרטים הסוציודמוגרפיים.

גיל הילדים הממוצע עמד על 11.3 שנים (9.6-14.9). לא היו הבדלים משמעותיים בתחילת המחקר בין הילדים שחולקו לטיפול CNEP ואלו שחולקו לטיפול סטנדרטי.

החוקרים השוו את מדדי Rint (לפני ואחרי טיפול במרחיבי סימפונות), וכן מדדי Forced Expiratory Flow, Forced Expiratory Volume ו-Vital Capacity, בין שתי קבוצות המחקר. אף אחד מהמדדים הללו לא היה שונה משמעותית.

ילדים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי טופלו בטיפול אינטנסיבי יותר, בהשוואה למטופלי CNEP, למרות שההבדלים לא היו משמעותיים. הסיכוי שחולים שלקחו חלק במסגרת הטיפול הסטנדרטי יטופלו במשאפים בעקבות אסתמה, היה גדול יותר. גם ממצא זה לא היה משמעותי.

Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed 2007;92:19-24.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה