נאונטולוגיה

Isosorbide Mononitrate לא מגביר אינדוקציה של לידה בשילוב עם Dinoprostone (מתוך Am J Obstet Gynecol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של American Journal of Obstetrics & Gynecology, עולה כי בניגוד לציפיות, מתן וגינאלי של isosorbide mononitrate לא מקדם לידה, כשהוא ניתן באותו זמן עם dinoprostone.

isosorbide mononitrate (תורם של NO [nitric oxide]) מוריד את תנגודת צוואר הרחם לפני פינוי הרחם במטופלות העוברות סיום היריון בשליש ראשון. לדברי החוקרים, שילוב של isosorbide mononitrate עם פרוסטגלנדין יכול להוריד את הזמן בין הטיפול והלידה.

החוקרים חילקו רנדומאלית 120 נשים בהיריון ראשון במועד לקבל isosorbide mononitrate או פלצבו דרך הואגינה בנוסף ל- dinoprostone.

ממוצע האינטרוול ממתן התרופה ועד ללידה היה 26.4 שעות בקבוצת isosorbide mononitrate ו-23.4 שעות בקבוצת הפלצבו. בקרב נשים עם לידה וגינאלית ספונטאנית האינטרוול עד ללידה היה 23.4 שעות עם isosorbide mononitrate ו-21.6 שעות עם פלצבו.

שיעור ההצלחה תוך 24 שעות היה טוב יותר לא משמעותית בקבוצת הפלצבו (49.1%) בהשוואה לקבוצת isosorbide mononitrate (41.9%).

נשים בקבוצת isosorbide mononitrate דיווחו יותר (בצורה משמעותית) על כאבי ראש קלים עד בינוניים בהשוואה לנשים בקבוצת הפלצבו. תוצאות ניאונטליות לא השתנו בין הקבוצות.

לסיכום, תוצאות המחקר מצביעות על כך, שמתן של isosorbide mononitrate במינון של 40 mg בו זמנית עם dinoprostone, כמו שניתן עד היום, לא יכול להיות מומלץ להשרות אינדוקציה של לידה בהיריון במועד.

Am J Obstet Gynecol 2006;195:1617-1622

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה