נאונטולוגיה

התוצאות הנאונטליות טובות יותר בלידה נרתיקית מאשר בניתוח קיסרי מתוכנן (מתוך Am J Obstet Gynecol)

יילודים שנולדו בניתוח קיסרי אלקטיבי נמצאים בסיכון גבוה יותר לעבור ליחידת טיפול נמרץ ולסבול מהפרעות נשימתיות בהשוואה לאלה שנולדו בלידה נרתיקית- כך עולה ממחקר חדש, שפורסם בגיליון דצמבר של ה- American Journal of Obstetrics and Gynecology.

במחקר, שהיה פרוספקטיבי, בחנו החוקרים את התוצאות הנאונטליות בקרב 18,653 לידות יחיד במהלך תקופה של שישה חודשים. הנתונים נותחו עפ”י דרך היילודה המיועדת.

מתוך 18,653 לידות, 17,828 היו לידות נרתיקיות מתוכננות ו-825 היו ניתוחים קיסריים יזומים. נמצא, כי שיעור ההעברה ליחידת טיפול נמרץ נאונטלי היה 5.2% בלידה נרתיקית לעומת 9.8% בניתוח קיסרי מתוכנן. הפרעות ריאתיות היו אף הן שכיחות יותר בקבוצת היילודים שנולדו בניתוח קיסרי בהשוואה לאלה שנולדו בלידה נרתיקית (1.6% לעומת 0.8% בהתאמה). לא נצפו הבדלים משמעותיים בסיכון לציון אפגר נמוך ותסמינים נוירולוגיים.

לדברי החוקרים, עבור הילד, הסטרס של לידה נרתיקית נראה עדיף על פני ניתוח קיסרי אלקטיבי במצבים רבים. לכן, המחקר ממחיש את החשיבות של הגבלת לידות בניתוחים קיסריים יזומים למקרים שבהם יש תועלת מוכחת לאם ו/או לתינוק. לדבריהם, כאשר בוחרים באפשרות של ניתוח קיסרי אלקטיבי, יש לבצע אותו סמוך למועד הלידה ככל שניתן.

Am J Obstet Gynecol 2006;195:1538-1543

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה