נאונטולוגיה

הבריאות של ילדי הפריית מבחנה פחות טובה מהממוצע עד גיל 4 (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Pediatrics, עולה כי ילדים, שנולדו דרך הפריית מבחנה (IVF) הם בעלי בריאות פחות טובה מילדים, שהגיעו לעולם בצורה טבעית. הדבר נכון גם עבור לידות של תינוק יחיד, שנולד בעזרת IVF.

החוקרים בדקו את הבריאות של 4559 ילדים עד גיל 4 שנים, שנולדו בעזרת IVF בין השנים 1996 ו-1999. יותר מ-190,000 ילדים הגיעו לעולם בצורה טבעית במהלך אותה תקופת זמן והם שימוש כקבוצת ביקורת.

למרות שהבריאות של רוב ילדי ה-IVF הייתה טובה, לילדים אלה היו יותר בעיות בריאותיות בהשוואה לילדים אחרים. החוקרים מצאו עליה בנטל של מחלות הקשורה ל-IVF עם בריאות פרי נטלית פחות טובה, שיעורי תמותה גבוהים יותר, עליה בסיכון לאשפוז ול- cerebral palsy ואפיזודות יותר ארוכות של אשפוז.

נטל זה תלוי בחלקו במספר גדול יותר של לידות מרובות בקרב ילדי IVF (35.7%) בהשוואה לילדי הביקורת (2.2%). אך הנטל של המחלה לא נגרם רק כתוצאה מעליה במספר התינוקות המרובים אלא גם מבריאות פחות טובה של תינוקות יחידים, שנולדו בעזרת IVF, בהשוואה לתינוקות יחידים, שהגיעו לעולם בצורה טבעית. לתינוקות יחידים, שנולדו בעזרת IVF, היו תוצאות פרי נטליות פחות טובות עם יותר אשפוזים, אך לא הייתה עליה בסיכון למחלות ספציפיות.

ברוב המקרים, הבריאות של תינוקות מרובים, שנולדו בעזרת IVF, היו ברי השוואה לאלה של תינוקות מרובים, שנולדו בצורה טבעית.

החוקרים מסכמים ואומרים כי יש צורך במחקרים נוספים על מנת להסביר את הבריאות הפחות טובה של תינוקות יחידים של IVF וכמו כן יש צורך במחקרים, שיבדקו את הבריאות של ילדי IVF הגדולים מגיל 4. בנוסף, החוקרים מציעים כי הורדת מספר העוברים המועברים לרחם יכולה לשפר את הבריאות של ילדי IVF.

Pediatrics 2006;118:1819-1827

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה