נאונטולוגיה

פרוביוטים מורידים את הסיכון לדרמטיטיס אטופית (מתוך Archives of Disease in Childhood)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של Archives of Disease in Childhood, עולה כי תערובת של אוליגוסכרידים פרוביוטים הניתנים לתינוקות, אשר נמצאים בסיכון לאטופיה, מורידה את שכיחות הופעת דרמטיטיס אטופית במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים.

החוקרים בדקו את האפקט של תערובת פרוביוטית ספציפית של שרשרות ארוכות של פרוקטו וגלקטו- אוליגוסכרידים  על השכיחות של דרמטיטיס אטופית ב-259 תינוקות.

התינוקות, שהתחילו לאכול בבקבוק, חולקו רנדומאלית לקבל 0.8g/100 mL של פרוביוטים או maltodextrin כפלצבו בפורמולה. 102 תינוקות בקבוצת הפרוביוטים ו-104 תינוקות בקבוצת הפלצבו השלימו את המחקר.

10 תינוקות (9.8%) בקבוצת הפרוביוטים ו-24 (23.1%) תינוקות בקבוצת הפלצבו פיתחו דרמטיטיס אטופית.

בתת קבוצה של 98 תינוקות בוצע ניתוח של הפלורה בצואה. בהשוואה לקבוצת הפלצבו, בקבוצת ההתערבות הייתה עלייה משמעותית במספר ה-bifidobacteria בצואה, אך לא נמצא הבדל משמעותי בספירת הלקטובצילי.

התערובת הפרוביוטית הספציפית משנה את ההתפתחות הפוסט נטלית של מערכת החיסון דרך פלורת המעי. לשינוי של מערכת החיסון יכולות להיות תוצאות על ירידה בשכיחות האלרגיות ובזיהומים מאוחר יותר בחיים.

לסיכום, בניגוד לירידה בביו סמן מנבא של אלרגיה (כגון נוגדנים מסוג IgE), תגובת הנוגדן הספציפי לחיסון לא הושפעה, דבר המדגים שינוי חיובי של התגובה החיסונית. יש לציין, כי התערובת הפרוביוטית התקבלה היטב בקרב כל התינוקות.

Arch Dis Child 2006;91:814-819

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה