נאונטולוגיה

אנגיוגרפיה צרברלית בטוחה בילדים (Stroke)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון אוקטובר של Circulation, עולה כי בניגוד להשערה הרווחת, אין סכנה בביצוע אנגיוגרפיה צרברלית בילדים, בכדי לאסוף אינפורמציה חשובה, שלא ניתן להשיג בעזרת אמצעי ההדמיה האחרים.

לאורך שנים רבות, האמינו כי בדיקות אנגיוגרפיה מסוכנות יותר בילדים מאשר במבוגרים, בעיקר בשל מחסור בעדויות. לאור הסיכון הנמוך ביותר של סיבוכים בעקבות בדיקות אלו, החוקרים ממליצים לנוירולוגים לערוך את הבדיקות ללא חשש בילדים, וטוענים כי מחקרם הוכיח כי הפרוצדורה בטוחה מאוד בילדים.

הממצאים מבוססים על מחקר בו נערכו 241 בדיקות אנגיורפיה בילדים, בכל המקרים בוצעה בדיקת Digital Subtraction Angiography.

גילאי המשתתפים נעו בין גיל שבוע ועד גיל 18 שנים, וכללו 115 בנים ו-90 בנות. כל בדיקות האנגיוגרפיות בוצעו בהצלחה. לא נרשמו מקרים של נזק יאטרוגני לכלי הדם במהלך הפרוצדורה, ולא צויינו חסרים נוירולוגים בעקבות אירועים תרומבו-אמבוליים.

חולה אחד שהיה במצב קומה, ועבר הערכה לדימום גדול באונה הטמפורלית, סבל מדימום חוזר פטאלי, 3 שעות לאחר השלמת הבדיקה, אך הבדיקה עצמה עברה ללא תקלות.

החוקרים מכירים בעובדה שמדובר בפרוצדורה פולשנית, ולכן רופאים צריכים לשקול בקפידה עד כמה היא מתאימה בילדים. אולם, כרופאים, יש לזכור כי אין לשלול ביצוע בדיקות פולשניות, שעשויות להיות קריטיות, בשל השערות מוגזמות סביב הסכנות בפרוצדורה.

Stroke 2006;37:2535-2539

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה