נאונטולוגיה

בעיות גדילה טרום לידתיות עלולות להשפיע על ילדים לאחר 8 שנים (מתוך Pediatrics)

מחקר חדש מראה, כי בעיות גדילה לאחר הלידה, בייחוד כאשר הן קשורות לבעיות גדילה טרום-לידתיות, קשורות בירידה בגודל הפיזי, ברמה הקוגניטיבית ובהישגים הלימודיים בגיל 8.

במסגרת המחקר נבדקו הגדילה, מצב קוגניטיבי, מצב התנהגותי, מצב בריאותי והישגים לימודיים בילדים בני 8, שנולדו טרם זמנם במשקל לידה נמוך והתקשו לשגשג (FTT), היו קטנים לגיל ההיריון (SGA), היו SGA ו-FTT, או שגדלו בצורה תקינה. סה”כ נכללו במחקר 985 תינוקות. מהם, 180 ענו על הקריטריונים של FTT בגילאי 4-36 חודשים (גיל מתוקנן).

תוצאות המחקר חשפו, כי ילדים שהיו SGA ו-FTT, היו הקטנים ביותר מבחינת כל מדדי הגדילה בגיל 8. ילדים אלה אף הראו את הניקוד הקוגניטיבי וההישגים הלימודיים הנמוכים ביותר. בהשוואה לילדים עם גדילה תקינה, אלו עם FTT בלבד היו קטנים יותר בכל מדדי הגדילה ובנוסף,היו עם ערכי IQ נמוכים משמעותית.

לא נצפו שינויים משמעותיים מבחינת מדדי קוגניציה והישגים לימודיים בין ילדים שהיו SGA בלבד ואלה עם גדילה תקינה. בנוסף, כל ארבע הקבוצות היו שוות מבחינת התנהגות ומצב בריאות כללי.

לדברי החוקרים, לא ברור האם טיפול אגרסיבי בנושאים רפואיים, תזונתיים וסוציאליים בתקופה שלאחר הלידה יכולים להביא לגדילה תקינה ולשפר את תוצאות ההתפתחות הנוירו-התפתחותית בטווח הארוך. עם זאת, תוצאות המחקר מדגישות את חשיבות ההתייחסות למצב הגדילה בתקופה שלאחר הלידה, כשבאים להעריך את מסלול ההתפתחות של פגים במשקל לידה נמוך בטווח הארוך.

לידיעה במדסקייפ

Pediatrics 2006;118:1078-1086

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה