נאונטולוגיה

Nortriptyline ו-Sertraline בטוחים ויעילים לטיפול בדיכאון לאחר לידה (J Clin Psychopharmacol)

ממחקר חדש עולה כי שני נוגדי דיכאון Nortriptyline, ממשפחת Tricyclic Anti-Depressant (TCA) ו-Sertraline ממשפחת Serotonin Selective Reuptake Inhibitor (SSRI) דומים ביעילותם לטיפול בדיכאון מגו’רי לאחר לידה.

לדברי החוקרים, ההשערה היתה כי נוגדי-דיכאון שיעילים לטיפול בדיכאון עמוק בלא קשר להריון, יהיו יעילים גם לטיפול בדיכאון מגו’רי לאחר לידה. תוצאות המחקר תומכות בהשערה זו.

החוקרים טיפלו ב-109 נשים עם דיכאון מגו’רי לאחר הלידה באמצעות Nortriptyline או Sertraline למשך 8 שבועות, עם שלב המשך של 16 שבועות להערכת משך התגובה.

בשלב האקוטי, המטרה היתה להשיג את הירידה המקסימלית בתסמיני הדיכאון. הם טיטרו את המינון מ-25 ל-200 מ”ג ביום של Sertraline ומ-10 ל-150 מ”ג ליום Nortriptyline בשלב האקוטי בן 8 השבועות. המינונים הועלו בהתאם ללוח הזמנים אלא אם הנשים ענו על הקריטריונים לרמיסיה או פיתחו תופעות לוואי שמנעו זאת.

95 נשים מבין 109 הנשים שטופלו השלימו את 4 שבועות המחקר, 83 המשיכו עד 8 שבועות ו-29 השלימו לפחות 20 שבועות מחקר. מספר הנשים שהשיבו או פרשו והזמן עד התגובה לא היו שונים באופן משמעותי בין שתי התרופות באף אחד משלבי המחקר.

לאחר 4 שבועות, 46% מהנשים שטופלו ב-Sertraline ו-56% ממטופלות Nortriptyline הגיבו ו-27% ו-30% פרשו, בהתאמה. כל הטיפולים נגד-דיכאון צריכים להיות מכוונים לרמיסיה, החשיבות גדולה עוד יותר באמהות לילדים קטנים.

לאחר 8 שבועות, 56% מהמטופלות ב-Sertraline ו-69% ממטופלות Nortriptyline הגיבו ו-46% ו-48% פרשו, בהתאמה.

מבין הנשים שנותרו במחקר עד שבוע 20-24, 93% ממטופלות Sertraline ו-100% ממטופלות Nortriptyline הגיבו, ט-73% ו-79% פרשו, בהתאמה.

התפקוד הפסיכוסוציאלי השתפר בצורה דומה תחת שני הטיפולים, ואף אחת מהתרופות לא היתה טובה יותר מהשניה בטיפול במחשבות אגרסיביות וכפייתיות.

נושא תופעות הלוואי של שתי התרופות היה דומה, למרות שפרופיל תופעות הלוואי האינדיבידואלי היה שונה. במחקר נכללו גם אמהות מניקות, והיילודים לא פיתחו תופעות לוואי נראות לעין, בדומה לדיווחים אחרים וסקירות בספרות.

J Clin Psychopharmacol 2006;26.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה