נאונטולוגיה

פורמולות פרביוטיות מורידות את שכיחות Atopic Dermatitis (מתוך Arch Dis Child.)

ממחקר חדש עולה כי פורמולות פרביוטיות מורידות את שכיחות דלקת אלרגית של העור (AD) בילדים. אוליגוסכרידים עשויים לשנות את התפתחות מערכת החיסון לאחר הלידה ע”י השפעה על הרכב הפלאורה החיידקית במערכת העיכול. בהתבסס על ניתוח אוליגוסכרידים בחלב אדם, פותחה תערובת פרביוטית הכוללת 90% שרשראות קצרות של Galacto-Oligosaccharides  (GOS) ו-10% שרשראות ארוכות של Fructose-Oligosaccharides (FOS). מחקרים ביילודים שנולדו במועד ולפני המועד הראו כי תוספי מזון של GOS/FOS הביאו להתפתחות פלאורה דומה לזו שבילדים יונקים.

מבין 259 יילודים בסיכון לאטופיה שהשתתפו במחקר, השתתפו 102 מהיילודים בקבוצת מטופלי פרביוטיקה ו-104 יילודים בקבוצת פלסבו. במקרים בהם החלו בהנקה מבקבוק, היילוד הועבר באקראי לאחת משתי אפשרויות תזונה מפורמולות של הידרוליזאטים (0.8 g/100mL פרביוטיקה או Maltodextrine כפלסבו). כל היילודים נבדקו לעדות קלינית של AD ותת-קבוצה של 98 יילודים עברה גם בדיקת פלאורה של הצואה.

10 יילודים פיתחו AD (9.8%, 95% CI = 5.4%-17.1%) בקבוצה  המטופלת ו-24 יילודים (23.1%, 95% CI = 16.0%-32.1%) מקבוצת הביקורת. דיאטה לא השפיעה על חומרת דלקת העור. בהשוואה לביקורות, נמצא קשר בין תוספי פרביוטיקה ובין מספר גדול יותר של Bifidobacteria בצואה, אך לא זוהה הבדל משמעותי בכמות Lactobacilli.

לדברי החוקרים, הנתונים מוכיחים לראשונה את חשיבות פרביוטיקה בהתפתחות AD ביילודים בסיכון גבוה. למרות שהמנגנון דורש בירור נוסף, נראה כי אוליגוסכרידים משפיעים על התפתחות מערכת החיסון לאחר הלידה ע”י שינוי הפלאורה של המעי, והינם בעלי תפקיד במניעת אלרגיה במהלך הילדות.

Arch Dis Child. Published online July 27, 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה