נאונטולוגיה

הוספת מינונים גבוהים של B12 וחומצה פולית לאריתרופואטין בפגים מגבירה את האפקטיביות של האריתרופואטין (Pediatrics)

מינונים גבוהים של B12 וחומצה פולית נראים כמגבירים את האפקט החיובי של אריתרופוטאין באנמיה של תינוקות פגים, כך מתפרסם בגיליון יולי של Pediatrics .

למעשה, מציינים החוקרים, התוספת של ויטמין B12 וחומצה פולית הגבירה את השפעת הטיפול באמצעות אריתרופוטאין ע”י שיפור ספירת דם ורמות המוגלובין.

החוקרים האוסטריים, עקבו אחר 64 פגים שקיבלו בנוסף לאריתרופוטאין ותוספי ברזל, ויטמין B12 (במינון של 3 מק”ג לק”ג ליום) וחומצה פולית (לפי 100 מק”ג לק”ג ליום) או כאלה שקיבלו אריתרופואטין בתוספת חומצה פולית בלבד במינון של 60 מק”ג לק”ג ליום.

לאחר 4 שבועות של מעקב נמצא שתוספת ויטמין B12 וחומצה פולית גרמה באופן משמעותי להגברת האפקט האריתרופואוסי של האריתרופואטין שבא לידי ביטוי בעלייה של 10% בספירת תאי דם אדומים, בהשוואה לקבוצת הבקרה.

יותר מכך, רמות המוגלובין והמטוקריט נשארו יציבות בקבוצת הטיפול אך ירדו בקבוצת הבקרה. רמות ויטמין B12 עלו מעל רמת הבסיס והרמה בקבוצת הבקרה, אך רמות חומצה פולית בדם היו דומות בשתי הקבוצות.  

החוקרים מסכמים שהטיפול באריתרופואטין נמצא בשימוש רחב בסובלים מאנמיה שנגרמת ע”י כשל כלייתי או מחלה כרורית אחרת. ייתכן שיהיה זה מועיל לבחון אם קבוצות אלה יכולות אף להנות מתוספת של B12 וחומצה פולית. הם מציעים קיום מחקרים נוספים במבוגרים וילדים באינדיקציות הרלבנטיות השונות,  כדי לבחון את יעילות השילוב של אריתרופואטין עם B12 וחומצה פולית.

לדיווח במדסקייפ

Pediatrics 2006;118:180-188.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה