נאונטולוגיה

האם יש לתת לתינוק פורמולה עם אנרגיה גבוהה בעוצמה מלאה מהיום הראשון לשימוש ?

פורמולה עם אנרגיה גבוהה, שניתנת בעוצמה מלאה מהיום הראשון, נסבלה היטב בתינוקות מתחת לגיל 12 חודש עם גדילה לא יציבה. אך תינוקות קטנים (מתחת גיל 12 שבועות) יכולים ליהנות מעליה הדרגתית בשימוש בפורמולה זו בכדי להימנע מעליה בתדירות המעיים.

מטרת המחקר הייתה להעריך את סבילות ההאכלה ב- HEIF (High-energy infant formula) בתינוקות עם גדילה לא יציבה השוקלים בין 2.5 ל- 8 קילוגרמים, כאשר ה-HEIF ניתנה בעוצמה מלאה מהיום הראשון בהשוואה לעליה הדרגתית בשימוש בפורמולה זו.

במחקר השתתפו 30 תינוקות (בין גילאים 2- 43 שבועות), שהיו צריכים HEIF בשל גדילה לא יציבה. הם חולקו רנדומלית לקבל HEIF בעוצמה מלאה מהיום הראשון או את אותה הפורמולה בצורה מהולה, תוך עליה הדרגתית לעוצמה מלאה במשך שלושה ימים. פעילות המעיים, הקאות ונפח האוכל, שניתן, נרשם על בסיס יומי במשך שבועיים. משקל, אורך, היקף ראש והיקף אמצע החלק העליון של הזרוע נמדדו בנקודת ההתחלה ולאחר שבועיים.

מספר פעולות המעיים ביומיים הראשונים היו גדולים יותר משמעותית בקבוצה, שקיבלה HEIF בעוצמה מלאה מהיום הראשון בהשוואה לעליה הדרגתית בשימוש בפורמולה (P = 0.02). לתינוקות קטנים (מתחת לגיל 12 שבועות) היו יותר פעולות מעיים במהלך היומיים הראשונים בקבוצה, שקיבלה HEIF בעוצמה מלאה מהיום הראשון (P = 0.04), ולתינוקות עם צריכת אנרגתית גבוהה יותר היו פעולות מעיים יותר תדירות במהלך ארבעת הימים הראשונים (P = 0.01). לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות מבחינת גדילה או הקאה.

לסיכום, למרות שפורמולה עם אנרגיה גבוהה, שניתנת בעוצמה מלאה מהיום הראשון, נסבלה היטב בתינוקות מתחת לגיל 12 חודש, תינוקות קטנים יותר (מתחת לגיל 12 שבועות) יהנו יותר מעליה הדרגתית בשימוש בפורמולה.

לידיעה ב- Blackwell Synergy

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה