נאונטולוגיה

שימוש במטפורמין על ידי אמהות מניקות אינו משפיע על התינוקות (מתוך Journal of Pediatrics)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי נשים שנוטלות מטפורמין (GLUCOPHAGE) לטיפול בתסמונת השחלה הפוליציסטית (PCOSpolycystic ovary syndrome) יכולות להניק בביטחה את תינוקותיהן. המחקר פורסם בכתב העת לרפואת ילדים (the Journal of Pediatrics). 

בראיון שנערך עימו, מסר אחד החוקרים כי מטפורמין למעשה אינה ניתנת כלל לגילוי בחלב אם. 

החוקרים העריכו את הגדילה, ההתפתחות המוטורית והחברתית ואת מספר מקרי התחלואה שהצריכו התערבות רפואית ב-61 תינוקות הניזונים מהנקה, או תינוקות שהם 50 formula-fed, שנולדו ל-92 אמהות עם PCOS , שנטלו מטפורמין במינון ממוצע של 2.55 גרם ליום לאורך תקופת ההריון וההנקה.   

החוקרים דיווחו כי בנוגע למין, משקל וגובה לא היו הבדלים בין התינוקות שניזונו מהנקה לתינוקות שניזונו מפורמולה בבדיקות שנעשו בגיל 3 ו-6 חודשים. כמו כן, לא היו מקרים של פיגור בגדילה, בהתפחות המוטורית או החברתית ולא היו הבדלים בין שתי הקבוצות במספר מקרי התחלואה. 

צוות המחקר ממשיך לעקוב אחר תינוקות אלו בכדי לקבוע מהי ההארעות של PCOS והאם שימוש במטפורמין משפיע בצורה כלשהי על ההארעות של PCOS או נקשר לכל הפרעה גופנית או מטבולית אחרת. 

בהערת העורכים הודגש כי יש לברך את צוות המחקר על היותם מובילים את המחקרים הקליניים בנוגע לטיפול ב-PCOS במטפורמין. הם הוסיפו, כי מחקר זה מוגבל בשל גודל מדגם קטן ותקופת מעקב קצרה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Pediatr 2006148:573-574, 628-632.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה