נאונטולוגיה

המלצות מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים לקראת חג הפסח

אנו שמחים להביא כאן המלצות ממרכז רפואי שניידר לקראת הפסח. אפשר להדפיס ולחלק למטופלים… מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מייעצים כיצד נוכל לעבור את חג הפסח בשלום, בלי תוספת במשקל ובזהירות. 

ד”ר יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר, ממליץ:

·        יש לאחסן במקום גבוה ונעול את חומרי הניקוי, על מנת להרחיק אותם מידי הילדים. כדאי לזכור כי חומצות חזקות או סודה קאוסטית עלולות ליצור כוויות קשות על העור והריריות.

·        אין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתיה ריקים (כמו בקבוק קוקה-קולה ריק). חשיפה לא בטיחותית לחומרי ניקוי, בעיקר לשומנים הנמכרים בנוזל ובתרסיס, עלולה לגרום לפגיעות מסוגים שונים (צריבה, כוויה, פצע).   

·        כשמשתמשים בחומרי ניקוי וחיטוי, יש להקפיד ללבוש כפפות, על מנת למנוע מגע בין עור הידיים לחומרים העלולים לגרום לגירוי ולכוויות.

·        במקרה של בליעת חומרי ניקוי, אין לגרום להקאה כיוון שזו עלולה להחמיר את הפגיעה. יש להעביר את הילד  לקבלת עזרה רפואית, יחד עם חומר הניקוי.

·        במקרה ובכל זאת קיימת פגיעה מחומרי ניקוי בעיניים או בעור, מומלץ לשטוף את המקום הפגוע  תחת מים זורמים למשך מספר דקות ולפנות לעזרה רפואית. 

          דפנה בוסאני, דיאטנית קלינית ומדריכת סדנאות הרזיה לילדים ונוער “קל על המשקל”  מרכז שניידר לרפואת ילדים, מציעה מספר דרכים להתמודד עם מאכלי ומנהגי החג, על מנת שנוכל לעבור את ארוחת ליל הסדר בשלום ובלי תוספת במשקל:

·        לא להגיע רעבים לארוחת ליל הסדר: ישנם רבים החושבים שיוכלו לחסוך קלוריות אם יצומו במהלך היום ואז יוכלו לאכול יותר בליל הסדר, אך מי שירעב במשך היום – יזלול בערב. לכן עלינו לנהוג בחוכמה ולהקדים תרופה לרעב ע”י אכילה של ארוחה קלה בצהרים שתאפשר לנו לאכול ארוחה כבדה יותר בערב של הסדר. מומלץ לאכול משהו קל כמו: יוגורט עד 3% שומן, עם סלט ירקות וכפית שמן קנולה או שמן זית יחד עם תפוח אדמה אפוי. מי שעדיין יחוש רעב יכול להוסיף גם מעט טונה במים. ארוחה זו היא ארוחה קלה אך משביעה שלא תשאיר אתכם רעבים עד לסעודה. בנוסף, מומלץ לאכול גם פרי ולשתות מים בסמוך לתחילת ליל הסדר וזאת על מנת להשקיט את הרעב עד לארוחה עצמה המגיעה בשעות מאוחרות יותר. לילדים מומלץ לתת פרי ושתיה או יוגורט או מצה עם ממרח וזאת על מנת שיהיו שבעים ולכן גם רגועים יותר.

·        מנה העיקרית: אם נעדיף עוף צלוי (רצוי ללא עור) במקום קציצות מטוגנות או מאכלי בשר אחרים מטוגנים או עשויים ברוטב שמן ועשיר הרי שנצליח לחסוך כ 100 קלוריות לערך. ירקות הם אלו שיכולים לסייע לנו למלא את הצלחת במחיר קלורי נמוך יחסית ולכן קחו כמות גדולה של ירקות אם כסלט (רצוי עם כמה שפחות שמן ומיונז) או ירקות מבושלים.ירקות מכילים ויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים שחשובים מאד ומסייעים להתמודד עם קשיי העיכול שאנו מתלוננים עליהם בפסח.

·        תוספות: כדאי לאכול תוספת אחת כמו: תפוח אדמה או אורז. אין צורך לאכול מצה אם אוכלים תוספת  של פחמימה.המצה נראית אמנם דקה ונטולת קלוריות אך יש במצה אחת כמות קלוריות שיש בשתי פרוסות לחם רגיל. לא כדאי לוותר על מנות מיוחדות כמו חרוסת, חזרת או מאכלים מיוחדים שמגישים אותם רק בחג. יחד עם זאת, מומלץ לקחת מנות קטנות מכל דבר ולא להעמיס את הצלחת.

·        המלצות לילדים: אחת הבעיות בליל הסדר היא שהילדים משתעממים ואז אוכלים ומנשנשים ולא שבעים. חשוב להקפיד שהילדים לא יגיעו רעבים לסדר ואף לדאוג לנשנוש מתאים שלא יעלה את ערכה הקלורי של הארוחה בצורה חדה. כדאי לזכור כי ארוחה אחת אומנם לא אמורה לשבור דיאטה או לקלקל את הגזרה אך שבוע שלם של אכילה מרובה דווקא כן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה