נאונטולוגיה

האם צריכת אלכוהול במהלך ההריון מגדילה את הסיכון לדרמטיטיס אטופית ביילוד? (AAAAI)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי נשים הצורכות אלכוהול במהלך ההריון עשויות להגדיל את הסיכון שהיילוד ייפתח דרמטיטיס אטופית במהלך 60 הימים הראשונים של חייו. המחקר הוצג בכינוס השנתי של האקדמיה האמריקאית לאלרגיות, אסטמה ואימונולוגיה (AAAAI).

עורכי המחקר, שעקבו אחר רישומים שנערכו משנת 1955, גילו שיעור גדול פי ארבעה של דרמטיטיס אטופית בקרב ילדים לנשים אשר דיווחו על שתיית יותר מארבעה משקאות לשבוע במהלך תקופת ההריון.

אחד החוקרים מסר במהלך הכנס, כי התוצאות מרמזות על כך שצריכת אלכוהול במהלך ההריון מגדילה את הסיכון להתפתחות מוקדמת של דרמטיטיס אטופית בקרב יילודים בעלי נטייה למחלה.  החוקר הדגים כיצד עם העלייה בצריכת האלכוהול בקרב האוכלוסייה שאחריה עקב המחקר, היתה עלייה גם בשיעור דרמטיטיס אטופית. המחקר בחן רישומים של 24,231 צמדי אם וילד, כמו גם ראיונות רפואיים שנערכו עם האמהות לאחר שהילד הגיע לגיל 18 חודשים.

החוקר מסר כי הקשר בין צריכת אלכוהול במהלך ההריון לדרמטיטיס אטופית ביילוד הינו בעל מובהקות סטטיסטית, והינו תלוי מינון. השפעה זו נצפתה בעיקר בילדים שהוריהם היו בעלי סיכון גבוה לאלרגיות בעצמם.

על פי המחקר, ילדים לאמהות שלא שתו במהלך ההריון היו בעלי סיכון מופחת לפתח דרמטיטיס אטופית. הסיכון כפול במידה ואחד ההורים סובל מאלרגיה אטופית,וגדול כמעט פי שלושה במידה והאם צרכה יותר מארבעה משקאות בשבוע.                                                                                                                             

במידה ושני ההורים סובלים מאלרגיה אטופית, העלה המחקר, הסיכון הראשוני להתפתחות דרמטיטיס אטופית בילד גדול פי 2.2 מאשר הסיכון להתפתחותה בילד ששני הוריו אינם סובלים מאלרגיה אטופית. במידה ואימו של יילוד בסיכון גבוה לפיתוח דרמטיטיס אטופית צרכה יותר מארבעה משקאות בשבוע, הסיכון של יילוד זה לפתח את המחלה גדול פי 8.5 מזה של יילוד להורים שאינם סובלים מאלרגיה אטופית ושהאם לא שתתה במהלך ההריון.

החוקר טען כי אלכוהול עובר את מחסום העובר-שילייה, ולפיכך הוא עשוי להשפיע על מערכת החיסון של העובר. ממחקר נוסף שהוצג על-ידו במהלך הכנס, עולה  כי שתיית אלכוהול עשוייה לגרות אצטאלדהיד לגרום להעלאת הפרשת היסטמין מתאי מאסט, ובכך לגרום לדרמטיטיס אטופית.

החוקר מסר כי מחקר קוהורט בילדים עדיין נלמד, בכדי לקבוע האם קיים קשר כלשהו בין צריכת אלכוהול לפני הלידה להתפתחות מאוחרת יותר של אלרגיה במהלך הילדות המוקדמת.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה