נאונטולוגיה

דיכאון לאחר לידה קשור לתפקוד אמהי ירוד (Arch Pediatr Adolesc Med)

מחקר חדש מוצא כי בקרב נשים הסובלות מסיפטומי דיכאון במהלך 4-2 חודשים לאחר הלידה עולה הסבירות לתפקוד לקוי כהורה, כגון הפסקת ההנקה והמנעות מחשיפת התינוק לספרים, בהשוואה לאמהות שאינן סובלות מדיכאון.

שכיחות סימפטומי הדיכאון בקרב אמהות לילדים צעירים מוערכת בכ-24%. כמה דיווחים קושרים את הדיכאון באמהות לתפקוד לקוי כהורה, אך מחקרים מעטים בלבד התמקדו בהשפעת סימפטומי הדיכאון בתקופה שלאחר הלידה.

במחקר זה, נכללו 4874 אמהות שמילאו שאלונים כ-4-2 חודשים לאחר הלידה. החוקרים מציינים כי 17.8% מהאמהות דיווחו על סימפטומי דיכאון בתקופה שלאחר הלידה.

בקרב האמהות שסבלו מדיכאון לא הופיע שינוי בסבירות למילוי ההוראות הקשורות לבטיחות, כגון שמירה על מנח נכון של התינוק בעת השינה ועל טמפרטורת המים, בהשוואה לאמהות שלא סבלו מדיכאון. גם התפקוד הקשור להאכלה, כולל מתן דגנים, מים ומיץ, לא נבדל בין שתי הקבוצות.

סימפטומי דיכאון בתקופה שלאחר הלידה הפחיתו ב-27% את הסבירות להמשך הנקה, ב-19% את הסבירות להראות לתינוק ספרים, ב-30% את הסבירות למשחק עם התינוק וב-26% את הסבירות לדבר עם התינוק (p < 0.05 בכל המקרים).

החוקרים מדגישים כי ממצאי המחקר מתווספים לעדויות הקיימות בנוגע לחשיבות סריקה לזיהוי אמהות הסובלות מסימפטומי דיכאון בתקופה שלאחר הלידה. הם מוסיפים כי כשמזוהים סימפטומים אלה, חשוב לספק שרותי ייעוץ והנחיה בכדי לשפר את יעילות תפקוד האם כהורה, כמו גם להפנות את הנשים הללו לקבלת טיפול בסימפטומי הדיכאון.

לידיעה במדסקייפ

Arch Pediatr Adolesc Med 2006;160:279-284.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה