נאונטולוגיה

האם Trospium יעיל לטיפול ב-Overactive Bladder? (מתוך Urology)

ממחקר חדש עולה כי Trospium Cholride הוא טיפול יעיל ל-Overactive Bladder (OAB). האפקט של התרופה מתחיל מוקדם, ולרוב היא נסבלת היטב ע”י המטופלים.

התרופות הקיימות כיום בשוק יעילות להורדת דחיפות במתן שתן ובריחת שתן, אך דרושות תרופות אלטרנטיביות ל-OAB השונות בפרופיל הבטיחותי, במאפיינים המטבולים, בנסבלות וביעילות. Trospium Cholride הוא טיפול אנטי-כולינרגי עם פעילות פריפרית אנטי-מוסקרינית, לא-סלקטיבית, ולכן בעל ערך תרפואיטי לטיפול ב-OAB.

במחקר השתתפו 658 נבדקים עם OAB, שחולקו לטיפול פלסבו או Trospium Cholride, 20 מ”ג ביום, למשך 12 שבועות. המדד העיקרי היה השינוי במספר הממוצע של התרוקנויות בשירותים במהלך 24 שעות, ומדדים משניים היו שינויים בדחיפות ההתרוקנות, חומרת, ונפחו, דחיפות מתן שתן, מספר אירועי בריחת שתן ביום, וישנוניות במהלך היום.

בשבועות 1, 4 ו-12, נמצא קשר בין Trospium ובין ירידה משמעותית במספר הממוצע של התרוקנויות בשירותים, חומרת דחיפות ותכיפות מתן שתן, ומספר אירועי בריחת שתן. כמו כן, חלה עליה בנפח בכל התרוקנות, בהשוואה לפלסבו. השפעות אלו זוהו לקראת סוף שבוע 1, ונשמרו לאורך 12 שבועות המחקר. תופעות לוואי כללו פה יבש ועצירות.

Trospium Cholride היה יעיל באופן משמעותי ולטווח ארוך בסיום שבוע 1, והמשיך לאורך 12 שבועות המחקר. Trospium Cholride היה בטוח ונסבל היטב בד”כ.

בדומה לתרופות אנטי-כולינרגיות אחרות, Trospium עשוי להקטין תנועתיות מערכת העיכול ולכן יש להיזהר בטיפול בחולים עם אטוניה של המעי או Myasthenia Gravis.

לאור ממצאים אלו עולה כי Trospium Cholride מהווה אופציה טיפולית נוספת בחולי OAB.

Urology. 2006;67:275-280

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה