נאונטולוגיה

התחלה של הנשמה מלאכותית בפגים קשורה בהפעלה של פאגוציטים (PEDIATRICS)/ סקירה מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

לפי מחקר חדש, בפגים הסובלים מתסמונת מצוקה נשימתית (RDS), הפעלה משמעותית של פאגוציטים מתרחשת ב- 1-3 שעות הראשונות אחרי ההתחלה של הנשמה מלאכותית, ללא קשר למתן של סורפקטנט.

במחקר נכללו 38 פגים שהונשמו מכאנית וקיבלו סורפקטנט. בתור קבוצת בקרה, נכללו גם 8 פגים שהונשמו בעזרת NCPAP ו- 17 פגים שלא קיבלו תמיכה נשימתית.

מהפגים שהונשמו נלקחו בדיקות דם בלידה, לפני מתן הסורפקטנט, שעה ושעתיים אחרי מתן הסורפקטנט ובגיל של בין 12-24 שעות. מהפגים בקבוצת הבקרה נלקחו בדיקות דם בלידה, אחרי 2-6 שעות ובגיל של בין 12-24 שעות.

בקבוצת הפגים שהונשמו, הביטוי של CD11b על פאגוציטים עלה מהלידה ועד לבדיקות שאחרי כן. העלייה המשיכה גם בבדיקה שנערכה בין השעות ה- 12 ל- 24. הפגים בקבוצת הבקרה לא הראו עלייה בביטוי של CD11b אחרי הלידה. בבדיקות שנערכו בגיל 12-24 שעות, הביטוי של CD11b בפגים שהונשמו, היה גבוה יותר מאשר בפגים בקבוצת הבקרה.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מצביעים על ההנשמה המלאכותית, כגורם להתפתחות של התגובה הדלקתית הסיסטמית של RDS.

Onset of Mechanical Ventilation Is Associated With Rapid Activation of Circulating Phagocytes in Preterm Infants , PEDIATRICS Vol. 117 No. 2 February 2006, pp. 448-454

הערות עורך:

מחקר זה מוכיח שוב שהנשמה מלאכותית גורמת לפגיעה דלקתית בריאות ול- BPD אפילו מספר שעות לאחר הלידה, מחקר זה לא הבדיל בין סוגי ההנשמה השונים. מחקר זה לא בדק התפתחות של BPD אלא הפרשת ציטוקינים שהינם סמנים של דלקת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה