נאונטולוגיה

הסיכוי לתוצאה שלילית בלידה עולה בהריונות לאחר מקרי תסמונת מוות בעריסה (Lancet)

חוקרים מדווחים כי בנשים שהיה להן תינוק שנפטר בשל תסמונת מוות בעריסה (sudden infant death syndrome או SIDS) עולה הסבירות להולדת פגים או ילודים קטנים ביחס לגיל ההריון בהריונותיהן הבאים. משום שסיבוכים אלה מגדילים את הסיכון ל-SIDS, הממצאים מסייעים להסביר מדוע לחלק מהנשים הללו יותר מתינוק אחד שנפטר כתוצאה מתסמונת זו.

הסטטיסטיקות מעידות כי נשים שהיה להן תינוק שנפטר מ-SIDS מצויות בסיכון מוגבר פי 5 להישנות של SIDS בתינוק אחר. החוקרים כותבים כי המנגנון העומד בבסיס הסיכון המוגבר להישנות זו איננו ידוע.

בכדי לחקור את הנושא, הצליבו החוקרים מאגרי נתונים של רשומות רפואיות מבתי חולים, של מקרי תמותה של תינוקות, ושל רישומי פטירה וזיהו נשים שילדו באופן עוקב בין השנים 1985-2001.

בקרב 258,000 הנשים, התינוק הראשון של 332 נשים והתינוק השני של 203 נשים נפטר כתוצאה מ-SIDS. החוקרים מדווחים כי אשה אחת דיווחה על פטירתם של של שני תינוקות עוקבים עם אבחנה של SIDS.

בנשים שהתינוק הקודם שלהם נפטר כתוצאה מ-SIDS נמצאה סבירות גבוהה פי 3-2 להולדת תינוק קטן ביחס לגיל ההריון או להולדת פג, שני גורמים שנקשרו לסיכון מוגבר ל-SIDS.

אנליזה מרובת משתנים מעידה כי הקשרים הללו מוסברים על-ידי מאפיינים אמהיים כמו גיל, מצב משפחתי ועישון, ועל-ידי סיבוכים במהלך ההריון.

החוקרים מסכמים כי הממצאים מספקים עדות ישירה לכך שהסיכון ל-SIDS לאחר הלידה איננה בלתי-תלוי סטטיסטית בפטירתם של ילודים קודמים.

לידיעה במדסקייפ

Lancet 2005;366:2107-2111.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה