נאונטולוגיה

נשים בארצות הברית זקוקות לתמיכה רבה יותר בנושא הנקה (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי הגישה להנקה לפני הלידה, גיל האם ומצב סוציואקונומי, הם בין הפקטורים החשובים שיקבעו אם אמהות יפסיקו להניק לפני שהתינוק יזכה לתועלת כלשהי.

מחקרים רבים תיעדו את היתרונות הבריאותיים של הנקה, דוגמאת סיכון מופחת לזיהומים בדרכי הנשימה העליונות, וירידה אפשרית בסיכון לתמותה.

עם זאת, נשים רבות מוותרות על ההנקה לחלוטין, או מפסיקות להניק לאחר מספר ימים או שבועות, למרות ההמלצות לפיהן דרושים מספר חודשי הנקה בטרם מזוהה תועלת כלשהי.

בכדי לקבוע מדוע חלק מהנשים מפסיקות להניק בשלב מוקדם, החוקרים בדקו את הנתונים מ-Pregnancy Risk Assessment and Monitoring System, הכוללים מידע על התנהגות האם. הניתוח כלל נתונים מ-PRAMS שנאספו משנת 2000 עד שנת 2001, עבור למעלה מ-31,000 נשים.

מהתוצאות עולה כי 32% מהנשים לא ניסו כלל להניק, 51% הניקו במשך למעלה מ-4 שבועות. 13% מהנשים הפסיקו במהלך החודש הראשון ו-4% הפסיקו במהלך השבוע הראשון.

גיל אם מבוגר ומשאבים סוציואקונומיים מתאימים, היו פקטורים שהצביעו על תקופת הנקה ארוכה מ-4 שבועות, אך ייתכן שהפקטור החשוב ביותר היה פשוט העניין בהנקה לפני הלידה.

מרבית הנשים שאומרות לפני הלידה כי בכוונתן להניק , אכן מתחילות להניק בפועל.

הסיכוי להניק במשך כל התקפה המומלצת, היה גדול יותר בקרב נשים שתיכננו להניק לפני הלידה, בהשוואה לנשים שלא תיכננו להניק.

סיבות נפוצות להפסקת הנקה בשלב מוקדם כוללת כאב בפיטמות, ייצור חלב לא-מספיק, קשיים של התינוק והתחושה שהתינוק לא שבע.

הדיון בין הרופאים וההורים בנושא ההנקה צריך להתחיל לפני הלידה, אך יש חשיבות גם לתמיכה לאחר הלידה במטרה לעודד הנקה במשך התקופה המומלצת.

Pediatrics 2005;116:1408-1412.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה