נאונטולוגיה

הסיבוכים לאחר לידת ואקום לעומת הסיבוכים לאחר לידת מלקחיים (Obstet Gynecol)

ממחקר חדש עולה כי שיעורי פרע כתפיים (Shoulder Dystocia) גבוהים יותר בלידות ואקום, בהשוואה ללידות מלקחיים, בזמן שנשים שעוברות לידות מלקחיים מצויות בסיכון גבוה יותר לסבול משיסוף בדרגה 3 או 4 (Laceration פצע בעל קצוות לא-סדירים).

מיילדים צריכים להיות מיומנים בשימוש בשני המכשירים ולשקול בזהירות את הסיכונים של כל אחד כאשר בוחרים בשיטת היילוד בכל מצב. החוקרים השוו את התוצאות לאחר הלידה של לידת מלקחיים ולידת ואקום באמצעות נתונים שנאספו מ-4,120 לידות וגינאליות במועד.

שיעור Shoulder Dystocia היה נמוך באופן משמעותי בקרב נשים שעברו לידת מלקחיים (1.5%), לעומת נשים שעברו לידת ואקום (3.5%). לעומת זאת, שיעור Laceration בדרגה 3/4 היה גבוה יותר לאחר לידת מלקחיים (36.9%), בהשוואה ללידת ואקום (26.8%).

שיעור מדדי מבחן Apgar 5 דקות לאחר הלידה היו נמוכים מ-7, שיעורי Cephalohematoma, אישפוז ביחידת טיפול נמרץ ליילודים וצהבת ילודים היו גבוהים יותר בנשים שעברו לידת ואקום, בזמן ששכיחות שיסוף וגינאלי, או בצוואר הרחם ושיתוק עצב הפנים היו גבוהים יותר בנשים שעברו לידת מלקחיים.

הבדלים אלו נשמרו כאשר בדקו נשים עקרות, אך בקרב נשים מרובות-ילדים, רק ההבדל עבור Shoulder Dystocia נשמר.

הנושא החשוב ביותר בקשר למיכשור הוא מיומנות המבצע והנוחות בשניהם. מאחר שאחד מהשניים עשוי להיות אופטימלי בתלות בתנאים קליניים מסוימים, הדבר הטוב ביותר למטופלים יהיה לקבל את הטיפול מצוות מיומן בשני המכשירים.

Obstet Gynecol 2005;106:908-912.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה