נאונטולוגיה

פרוביוטים מסייעים במניעת Necrotizing Enterocolitis בפגים (J Pediatr)

ממחקר חדש שבוצע ביחידת נאונטולוגיה בישראל עולה כי הזנה יומית של תערובת פרוביוטים מורידה את שכיחות ואת חומרת דלקת נמקית של המעי (Necrotizing Enterocolitis) בילודים במשקל לידה נמוך מאוד.

לדברי החוקרים, מתן פרוביוטים הינה דרך טבעית, לא-פולשנית, לא-פתוגנית, להקטנת השפעות המחלה, המלווה בשיעורי תמותה של 50%, ופוטנציאל לתחלואה ארוכת-טווח בשורדים.

פגים חשופים במיוחד להתפתחות Necrotizing Enterocolitis, בשל עליה במיקרואורגניזמים הפתוגניים בצימוד לירידה בפלאורה הנורמלית במעי.

החוקרים בחנו את לפיה נירמול הפלאורה במעי ע”י תערובת פרוביוטים (Bifidobacterium infantis, Streptococcus thermophilus – Solgar ו- Bifidobacterium bifidus), מסייעת לפגים.

החוקרים עקבו אחר 145 תינוקות שנולדו בסביבות שבוע 30, במשקל 1.5 ק”ג או פחות. התינוקות חולקו באקראי לשתי קבוצות, קבוצה אחת קיבלה תוספת Solgar כל יום והשניה לא קיבלה תוספת.

שכיחות Necrotizing Enterocolitis עמדה על 4% בקבוצת מטופלי Solgar, בהשוואה ל-16.4% בקבוצת הביקורת, ירידה של 75% בסיכון היחסי.

במקרים שהתפתחה דלקת נמקית של המעי, היא היתה פחות חמורה בקרב מטופלי פרוביוטים (P=0.005). 3 מבין 15 התינוקות שפיתחו Necrotizing Enterocolitis נפטרו, כל מקרי המוות בעקבות Necrotizing Enterocolitis הופיעו בקבוצת הביקורת.

החוקרים טוענים כי לפרוביוטים יש שלושה יתרונות בולטים. האחד, מדובר בטיפול בטוח מאוד ולכן מהווה אלטרנטיבה לאפשרויות אגרסיביות אחרות. שנית, מדובר בטיפול פשוט, לא-פולשני, היוצר מחדש פלאורה נורמלית וטבעית ולא משבש את המצב הטבעי. שלישית, מדובר בטיפול יעיל במניעת גורם תחלואה רציני בילודים במשקל לידה נמוך.

במאמר מערכת החוקרים הוסיפו כי לאור מחקר זה ומחקרים אחרים, הם מתפתים מאוד להוסיף פרוביוטים כחלק מהטיפול הרוטיני בפגים, או לפחות לערוך מחקרים גדולים בנושא.

עם זאת, ד”ר ניו וד”ר קייסדו מאוניברסיטת פלורידה טוענים כי למרות שהמחקרים הנוכחיים מעודדים, עדיין יש לתת את הדעת באשר למנגנון בו פרוביוטים מונעים Necrotizing Enterocolitis ולהכיר את הסיבוכים האפשריים, כמו גם אלטרנטיבות אחרות לשימוש בחיידקים חיים.

J Pediatr 2005;147:143-146,192-196.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה