נאונטולוגיה

האם בעקבות ניתוח קיסרי קיים סיכון מוגבר לאלרגיה לחלב פרה? (Allergy)

ממחקר חדש עולה כי ילדים שנולדו בניתוח קיסרי חשופים לסיכון גדול פי 2 לפתח אלרגיה או אי סבילות לחלב פרה. לדברי החוקרים, אם ממצאים אלו יאושררו ויתברר כי המנגנון קשור לשינויי הפלאורה המיקרוביאלית במעי, ייפתחו אפשרויות רבות לטיפול במחלות אלרגיות.

במחקר קודם דיווחו החוקרים על קשר דומה בין ניתוח קיסרי ובין אלרגיה לביצים, דגים ואגוזים. במחקר הנוכחי עקבו החוקרים אחר 2,656 ילדים. למרות שלא נמצא כל קשר בין אופן הלידה ובין תגובה של ההורים לחלב, אלרגיה/אי סבילות לחלב היו שכיחים פי 2 בקרב ילדים שנולדו בניתוח קיסרי, בהשוואה לילדים שנולדו בלידה וגינאלית.

אף אחד מהילדים שאובחנו עם מאלרגיה או סבילות לחלב אך פיתחו סבילות עד גיל 2.5, לא נולד בניתוח קיסרי, עובדה המעידה על קשר שלילי בין התפתחות סבילות ובין ניתוח קיסרי.

החוקרים טוענים כי לא ניתן להסביר את תוצאות המחקר ע”י הבדלי חשיפה ולכן המחקר מספק תמיכה לתיאוריה לפיה קולוניזאציה מוקדמת במעי משחקת תפקיד באטיולוגיה של אלרגיה למזון.

החוקרים עורכים מחקר חדש שנועד לבחון את הפלאורה המיקרוביאלית במעי של ילדים ואת הקשר שלה לאופן הלידה והתפתחות מחלות אלרגיות. מטרת המחקר היא לבדוק אם אחד מהשינויים שנצפו בפלאורה של המעי הקשור באופן הלידה, קשור בנוסף גם להתפתחות אלרגיות.

Allergy 2005;60:1172-1173

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה