נאונטולוגיה

השלכות ניצול מיני בילדים דומות בשני המינים (Am J Prevent Med)

ניצול מיני בילדים נפוץ לבנים ובנות, והשלכות לטווח ארוך דומות לשני המינים, על פי תוצאות מחקר רטרוספקטיבי שפורסם בגיליון יולי של American Journal of Preventive Medicine. נשים זוהו כמבצעות פשע באחוז משמעותי מהמקרים.

למרות שרוב המחקרים בנושא ההשלכות לטווח ארוך של ניצול מיני בילדים התמקדו בנשים, ניצול מיני של ילדים וילדות נפוץ. לשני המינים, ניצול מיני נמצא בהתאמה לגורמים הקשורים למשפחה כמו גירושין ואלימות, או חבר משפחה מכור או שאינו זמין רגשית.

17,337 משתתפים השלימו את המחקר בין 1995 ל-1997 בנושא התמכרות או חוסר תיפקוד בבית בילדות. רגרסיה לוגיסטית קבעה את הקשר בין המין והמנוצל; חומרת הניצול (עם או ללא משגל); בריאות לטווח ארוך ובעיות חברתיות, כמו מחלת נפש; בעיות נוכחיות עם נישואין ומשפחה.

16% מהגברים ו-25% מהנשים דיווחו על ניצול מיני. גברים דיווחו על נשים כמנצלות ב-40% מהמקרים, ונשים דיווחו על נשים כמנצלות ב-6% מהמקרים. ניצול מיני העלה באופן משמעותי את הסיכון לתוצאות שליליות, עם עלייה דומה בסיכון לגברים ולנשים. בהשוואה לאלו שלא דיווחו על ניצול מיני, לאלו שדיווחו היה יותר מפי 2 סיכון להיסטוריה של נסיונות התאבדות (P < .05), עלייה של 40% בסיכון להינשא לאלכוהוליסט, ועלייה של 40%-50% בסיכון לדווח על בעיות בנישואין (P < .05).

השפעה ארוכת טווח על בריאות ובעיות נפשיות היתה דומה בשני המינים. הממצאים מציעים כי בנים ובנות פגיעים באופן דומה ולכן יש לטפל צורך לזהות אותם ולטפל בהם.

מיגבלות מחקר כללו אופי רטרוספקטיבי וקושי לזכור אירועים בילדות.

ילדים ומתבגרים משני המינים פגיעים ומנוצלים מינית. הזיהוי חשוב כיוון שהוא יסייע לאיפיון התכונות הקשורות לטיפול, במיוחד בפיתוח תוכניות מניעה וטיפול.

Am J Prevent Med. 2005;28:430-438

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה