נאונטולוגיה

ה- USPSTF ממליץ על סקירה ל- HIV בנשים הרות (Ann Intern Med)

כח המשימה האמריקאי לשירותים מניעתיים (USPSTF), ממליץ על סקירה של נשים הרות ל- HIV. ה- USPSTF ממשיך להמליץ גם על סקירה ל- HIV של בני-נוער ומבוגרים, שנמצאים בסיכון גבוה לשאת את הנגיף.

ההנחיות אינן כוללת המלצה בעד או נגד סקירה ל- HIV, באנשים שאינם בהריון ואינם בסיכון גבוה.

לפי אחת המשתתפות ב- USPSTF, בדיקה ל- HIV היא עוד אחת מהפעולות שאישה יכולה לנקוט במהלך ההריון, על מנת להבטיח לידה של תינוק בריא. לדבריה, העברה של הנגיף מאם לילד, מהווה את אחד הגורמים החשובים והניתנים למניעה של איידס בילדים.

זיהוי של הנגיף וטיפול מתוזמן היטב, מועיל לאם בדחייה של מחלת האיידס ושל זיהומים אופורטוניסטים, ומועיל לתינוק בהקטנה של הסיכון למעבר הנגיף מהאם.

ההנחיות הקודמות מ- 1996, המליצו על בדיקה ל- HIV רק בנשים הרות שנמצאות בסיכון מוגבר, ובנשים הגרות בקהילות עם שיעור גבוה של תינוקות הנושאים את הנגיף.

ה- USPSTF מצא עדויות טובות לכך שבדיקת הסקר ל- HIV המאושרת ע”י ה- FDA, יכולה לגלות את הנגיף בזמן ההריון, ולכך שסקירה ל- HIV בנשים הרות, אכן מעלה את שיעור האיבחון והטיפול לפני הלידה. נמצא כי הנשים סובלות את הטיפול האנטי-ויראלי האקטיבי (HAART) היטב, וכי הטיפול מפחית את שיעור העברת הנגיף ליילוד.

לפי ה- USPSTF, אין עדויות לפגמים בעובר, בעקבות טיפול כנגד נגיף ה- HIV (למעט בטיפול ב- efavirenz). לפיכך, ה- USPSTF קבע כי התועלת שבסקירה ל- HIV בנשים הרות, עולה על החסרונות שבה.

Ann Intern Med. 2005;143:32-37, 38-54, 55-73

לידיעה המלאה

לתמצית המלצות ה USPSTF

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה