נאונטולוגיה

בעיות בשינה בילדים קשורות בתפקוד נוירו-פסיכולוגי לקוי (J Pediatr)

לפי מחקר חדש עולה, כי ישנו קשר בין נחירות או בעיות התנהגותיות בשינה ובין תפקוד נוירו-פסיכולוגי או פסיכו-סוציאלי לקוי בילדים.

במחקר השתתפו 33 ילדים, שהוריהם דיווחו על רמות שונות של הפרעות שינה, מתוכם 11 נחרו, 13 סבלו מבעיות התנהגותיות בשינה ו- 9 משתי הבעיות. שלושים ואחד ילדים נוספים שימשו כביקורת. הילדים עברו סידרה של הערכות פסיכולוגיות ופסיכו-סוציאליות.

ילדים נוחרים השיגו תוצאות פחות טובות במדדי אינטיליגנציה וריכוז, בהשוואה לילדים עם בעיות התנהגותיות שינה בלבד ולמשתתפי הבקרה. ילדים עם בעיות התנהגותיות בשינה השיגו תוצאות פחות טובות במדדי התאמה חברתית וזיכרון וסבלו יותר מהתנהגות בעייתית, בהשוואה לילדים נוחרים ולמשתתפי הבקרה. ילדים עם בעיה משולבת השיגו את התוצאות הנמוכות ביותר מבין כלל הילדים.

לדברי החוקרים, למרות שייתכן שילדים עם בעיות התנהגות ישנים פחות טוב, הם מאמינים שלשינה יש תפקיד בהתנהגות הילד. החוקרים מעריכים, כי ייתכן והתנהגות ההורים שגרמה להפרעות בהתנהגות במהלך היום, משפיעה גם על התנהגות הילדים בלילה. את הקשר בין נחירות לבין חסרים שונים, מסבירים החוקרים בעזרת מנגנונים כמו היפוקסיה.

J Pediatr 2005;146:780-786.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה