נאונטולוגיה

4 ילדים יזכו בחיים חדשים הודות לתרומת אבריה של פעוטה בת 3 כל ההשתלות מבוצעות במרכז שניידר לרפואת ילדים

איבריה של הפעוטה שנפטרה אתמול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר , לאחר ניתוח עיניים בבית חולים אחר, נתרמו ל 4  ילדים ומושתלים במהלך היממה האחרונה במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת שירותי בריאות כללית.

הלב הושתל בילדה בת 7 מבקעה אל גרבייה אשר סבלה מאז לידתה מאי ספיקת לב ומזה תשעה חודשים חיכתה להשתלת לב. לפני כשלושה חודשים ליבה הפסיק לפעום והיא עברה החייאה אשר ייצבה את מצבה. מאז היא חיה למעשה על זמן שאול עד להשתלה אשר בוצעה היום. את ההשתלה ביצעו ד”ר גידי סהר , מנהל היחידה להשתלות לב וריאה בשניידר ובילינסון, ד”ר ג’ורג’ פרנקל, מנתח לב בשניידר והמרדימים ד”ר יעקב כץ וד”ר אירנה הירש משניידר. כרגע היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ לב. אביה של הילדה אמר: ” ברצוני להודות למשפחה שתרמה את הלב לבתי. צר לי שהנסיבות כ”כ טרגיות ואני משתתף בצערם מעומק ליבי. אין לי מילים להודות להם בשמי ובשם משפחתי”.

הכבד הושתל  במרי אהבה, ילדה בת 6 וחצי מנתניה. הילדה סבלה מאי ספיקת כבד ומצב הכבד שלה הלך והדרדר עד לכך שהיה צורך בהשתלה. כרגע היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר. את ההשתלה ביצעו פרופ’ איתן מור, מנהל מחלקת השתלות במרכז שניידר, ד”ר רן שטיינברג, סגן מנהל המחלקה הכירורגית בשניידר, ד”ר ניקו אונקה, רופא בכיר במח’ השתלות והמרדימים, ד”ר מילה קצ’קו וד”ר אלי שמחי משניידר. הלי, אמא של מרי אמרה בדמעות מיד בתום הניתוח למשפחת הפעוטה שאיבריה נתרמו: ” לא הייתי רוצה להיות במצב שלהם אבל בשבילנו הם צדיקים, הם הצילו את החיים של הבת שלי ושל ילדים נוספים”

כליה אחת תושתל במהלך הערב בבן 13 וכליה נוספת תושתל במהלך הלילה בבן 17.

כמו כן נלקחו קרניות אשר יושתלו בעתיד.

לפרטים נוספים ושאלות נא לפנות לריבה שקד, דוברת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה