נאונטולוגיה

מחסור בויטמין D קשור בצפיפות עצם נמוכה (AACE)

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, מראה קשר בין סמנים לויטמין D ובין צפיפות עצם. המחקר הוצג בכנס ה- 14 של העמותה האמריקאית של אנדוקרינולוגים קליניים (AACE).

לפי החוקרים, מחקרים קודמים הראו כי חוסר קל עד בינוני בויטמין D, גורם להיפר-פרתיירואידיזם שניוני, סמני שיחלוף עצם מוגברים, וירידה בצפיפות עצם, באוכלוסיות שונות.

במחקר השתתפו 163 מטופלים עם מסת עצם נמוכה, ללא טיפול קודם בויטמין D וללא היפר-פרתיירואידיזם ראשוני. רוב המטופלים קיבלו טיפול נוגד ספיגה. החוקרים בדקו מספר מדדים ביוכימיים: סידן מיונן, פוספט, 25-hydroxyvitamin D (25-OHD) בדם, 1,25-dihydroxyvitamin D (1,25-OHD), PTH, סידן בשתן ב- 24 שעות, BSAP, ו- BMD.

נמצא כי ב- 48% מהמטופלים שנבדקו, רמת ה- 25-OHD היתה מתחת ל- 30 ng/mL. החוקרים הגדירו 30 ng/mL כרמת הסף של ויטמין D, בה רמת ה- PTH התחילה לעלות ורמת הסידן המופרש בשתן ב- 24 שעות התחילה לרדת.

החוקרים הופתעו לגלות, כי PTH אינו משפיע על צפיפות העצם. לפי החוקרים, כנראה שהטיפול נוגד הספיגה, שמרבית המטופלים לקחו, אחראי לממצא זה.

החוקרים כותבים, כי רופאים במרפאות ראשוניות, צריכים להיות מודעים לשיעור הגבוה של הסובלים ממחסור בויטמין D, בקרב החולים הסובלים מאוסטאופורוזיס (48% במחקר זה), וכי רצוי כי בנוסף לטיפול נוגד ספיגה, יינתן גם טיפול בויטמין D.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה