נאונטולוגיה

שימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות במהלך ההריון לא גורם למומים (J Clin Psychiatry)

לפי מחקר חדש עולה, כי נשים בהריון שלוקחות תרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות, לא נמצאות בסיכון גבוה ללדת תינוקות עם מומים גדולים.

לפי החוקרים, יש לשמור על שליטה מירבית בהפרעה הנפשית במהלך כל ההריון ואחרי הלידה. עם זאת, הריון של אישה המטופלת בתרופות אנטי-פסיכוטיות, צריך להיחשב כהריון בסיכון בגלל האבחנה של האם, ויש לבצע מעקב קפדני אחרי האם והעובר, בזמן ההריון ואחריו.

המחקר כלל 151 נשים מישראל, קנדה ואנגליה, שלקחו תרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות, במהלך הטרימסטר הראשון של ההריון. החוקרים השוו את הנשים לקבוצת ביקורת של נשים, שלא טופלו בתרופות אנטי-פסיכוטיות.

החוקרים השוו את שיעור המומים הגדולים, של התינוקות שנולדו לאימהות במחקר, לשיעור המומים באוכלוסייה הכללית, העומד על 1% עד 2%. בנוסף, החוקרים בדקו את ההשפעה של הטיפול האנטי-פסיכוטי על שיעור ההפלות, שיעור היילודים המתים, משקל היילודים ומועד הלידה.

מבין ההריונות של הנשים שלקחו טיפול אנטי-פסיכוטי אטיפי, 72.8% הסתיימו בלידה של יילוד חי, 14.5% הסתיימו בהפלה ספונטנית (לעומת 8.6% בקבוצת הביקורת), 9.9% הסתיימו בהפלה יזומה (לעומת 1.3% בקבוצת הביקורת) ו- 2.6% הסתיימו בלידה של עובר מת.

נמצא כי 0.9% מהיילודים לנשים שקיבלו טיפול סבלו ממום גדול, לעומת 1.5% מהיילודים בקבוצת הביקורת. שיעור התינוקות שנולדו במשקל נמוך, בקבוצה שקיבלה טיפול, היה 10%, לעומת 2% מהיילודים בקבוצת הביקורת.

החוקרים כותבים, כי בקבוצת הנשים שקיבלה טיפול, היה שיעור גבוה יותר של הריונות לא מתוכננים, מה שמסביר את השיעור הגבוה של ההפלות לעומת קבוצת הביקורת.

J Clin Psychiatry 2005;66:444-449.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה