נאונטולוגיה

תחליף חלב-אם המכיל DHA ו- ARA משפר את ההתפתחות של תינוקות

לפי שני מחקרים שפורסמו לאחרונה עולה, כי תחליפי חלב-אם המכילים את חומצות שומן DHA (docosahexaenoic acid) ו- ARA (arachidonic acid), משפרים את ההתפתחות של תינוקות. מחקר אחד הראה שיפור בחדות הראייה של תינוקות שנולדו במועד ומחקר שני שיפור בגדילה ובהתפתחות הפסיכו-מוטורית של ילדים שנולדו טרם המועד.

בשני המחקרים נעשה שימוש בתחליף חלב-אם Enfamil Lipil(R) המיוצר ע”י Mead Johnson Nutritionals, המכיל DHA ו- ARA ברמות הזהות לרמות הממוצעות בחלב האם.

המחקר הראשון, שפורסם ב- American Journal of Clinical Nutrition , כלל 103 תינוקות שנולדו במועד. התינוקות הוקצו באופן אקראי לקבלה של תחליף חלב-אם שהכיל algal DHA ו- ARA או תחליף חלב-אם ללא DHA ו- ARA. החוקרים בדקו את התינוקות אחרי 6, 17, 26 ו- 52 שבועות, ונמצא כי חדות הראייה היתה טובה יותר באופן משמעותי בקבוצה שקיבלה תוסף מזון המכיל DHAARA, לעומת קבוצת הביקורת.

החוקרים מציינים בפרסום, כי מחקר קודם שהשתמש ברמות נמוכות יחסית של DHAARA, לא הצליח להדגים שיפור בחדות הראייה.

המחקר השני, שפורסם ב- The Journal of Pediatrics, כלל 361 תינוקות שנולדו טרם המועד. התינוקות הוקצו באופן אקראי לקבלה של תחליף חלב-אם המכיל algal DHA ו- ARA, תחליף חלב-אם המכיל DHA משמן דגים ו- ARA או תחליף חלב-אם ללא DHA ו- ARA (קבוצת הביקורת). לצורך קבוצת התייחסות השוו התינוקות לתינוקות שינקו חלב-אם.

נמצא כי התינוקות שקיבלו את התחליף חלב-אם עם algal DHA ו- ARA, שקלו יותר מאשר קבוצת הביקורת אחרי 66 שבועות ואחרי 118 שבועות, ויותר מהתינוקות בקבוצה שקיבלה תחליף חלב-אם המכיל DHA משמן דגים ו- ARA אחרי 118 שבועות. תינוקות אלה גם שקלו יותר מהתינוקות שינקו חלב-אם. התינוקות שקיבלו תחליף חלב-אם עם algal DHA ו- ARA גם היו ארוכים יותר מאשר שתי הקבוצות האחרות בשלבים שונים של המעקב.

החוקרים מדוויחם כי התינוקות שקיבלו תחליף חלב-אם עם algal DHA ו- ARA, השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחן להתפתחות פסיכו-מוטורית אחרי 118 שבועות.

Am J Clin Nutr. 2005 Apr;81(4):871-9.

J Pediatr. 2005 Apr;146(4):461-8.

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר הראשון

לתקציר המאמר השני

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה