נאונטולוגיה

מתן טיפול פרוביוטי נראה מבטיח במקרים של אקזמה אטופית בתינוקות (Allergy)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, מתן טיפול באמצעות Lactobacillus GG מפחית את הסימפטומים במקרים של אקזמה אטופית/סינדרום דרמטיטיס (AEDS) בתינוקות IgE-sensitized.

מחקרים קודמים מצאו כי חיידקים פרוביוטיים עשויים לשמש בהפחתת סימפטומי ה-AEDS בילדים אלרגיים למזון. בכדי להמשיך לחקור את הנושא, בדקו החוקרים את סימפטומי ה-AEDS בקרב 230 תינוקות שנחשדו כאלרגיים לחלב פרה. הנבדקים חולקו באקראי לקבלת Lactobacillus GG (או LGG), לקבלת LGG יחד עם שלושה מרכיבים פרוביוטיים אחרים, או לקבלת קפסולות פלצבו יחד עם המזון, פעמיים ביום, במהלך 4 שבועות.

לאחר שלב הטיפול, בוצע אתגר בחשיפה לחלב פרה ואלרגיה לחלב פרה אובחנה ב-120 מהתינוקות.

באנליזה הכוללת, פחת שיעור סימפטומי ה-AEDS בשיעור של 65% במהלך המחקר, אך לא נמצאו הבדלים בין שלוש קבוצות הטיפול.

אולם, כאשר האנליזה הוגדרה לתינוקות ה-IgE-sensitized, נמצא שמתן LGG בלבד, אך לא בשילוב עם המרכיבים הפרוביוטיים האחרים, נקשר לירידה מובהקת סטטיסטית בשיעור הסימפטומים, בהשוואה למתן פלצבו (p = 0.036). ממצא זה אומת בהמשך, כאשר תינוקות שטופלו באמצעות אנטיביוטיקה הוסרו מן האנליזה.

החוקרים מצהירים כי השפעה על המיקרו-פלורה במעי באמצעות מתן חיידקים פרוביוטיים היא אפשרות חדשה לטיפול באלרגיה וכי מחקרים נוספים דרושים בכדי לחקור את ההשפעות הספציפיות ואת מנגנוני הפעולה של כל זן חיידקים פרוביוטיים בחולים האלרגיים.

לידיעה במדסקייפ

Allergy 2005;60:494-500.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה