נאונטולוגיה

perindopril דוחה הופעת הפרעות בתיפקוד הלב בילדים הסובלים מדיסטרופית שרירים (J Am Coll Cardiol)

מחקר חדש מעיד כי נראה שמתן טיפול ב-perindopril, מעכב ACE, דוחה את הופעתן של הפרעות בתיפקוד חדר שמאל בלב ומאט את התקדמותן בקרב ילדים הסובלים מ-Duchenne muscular dystrophy (או DMD).

מעורבות לבבית היא רכיב שלא ניתן להמנע ממנו ב-DMD והוא גורם למותם של 40% מהחולים. לכן, קיים צורך בתרופות שיטפלו ביעילות בבעיה זו.

מעכבי ACE מוכרים ביעילותם כנגד כשל לבבי גלוי. יתר על כן, הם הראו תוצאות מבטיחות במניעת הפרעות תיפקוד לבביות באוגרים הסבולים ממחלה דמויית DMD.

בשלבים הקליניים I ו-II בדקו החוקרים את התיפקוד הלבבי בקרב 56 חולי DMD, בגילאי 9-13 שנים, שנמצא בהם ערך  ejection fraction (או EF) גדול מ-55% בתחילת המחקר. הנבדקים חולקו באקראי לקבלת perindopril או פלצבו במהלך 3 שנים. לאחר ניסוי זה, משלב I, השתתפו הנבדקים במחקר מסוג open-label שבו נעשה שימוש ב-perindopril במבנה open-label. כ-51 נבדקים השלימו את שלב II במחקר.

בסיום שלב I, היה ערך ה-EF הממוצע בכל אחת מהקבוצות בר-השוואה ונע סביב 62%. בחולה אחד בכל קבוצה התקבל ערך EF נמוך מ-45%.

בסיום שלב II במחקר, היו שוב ערכי ה-EFs הממוצעים דומים בשתי הקבוצות, אך צנחו לאזור ה-57%. מספר החולים שבהם נתקבל ערך EF נמוך מ-45% עלה ל-8 בקבוצת הביקורת, ואילו נותר עומד על חולה אחד בקבוצת ה-perindopril (ערך p = 0.02).

החוקרים מציינים כי הטיפול באמצעות perindopril נסבל היטב ותופעות הלוואי היו מתונות ודומות לאלו שנצפו במתן פלצבו.

החוקרים מסכמים כי מתן טיפול מוקדם ב-perindopril דחה את הופעת ההתקדמותה של הפרעת התיפקוד הבולטת בחדר שמאל של הלב בקרב ילדים הסובלים מ-DMD.  

לידיעה במדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2005;45:855-857.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה